Den ena säger lmm den andra var tydligen lambdasond . Men är det lmm eller något annat tro??
Klart att det kan vara lmm som felar, man kan testa å koppla ur den för att se om motorn går renare eller inte men är ingen dum ide att kolla över vakum.
Lambdan kan du kolla ifall det är någon kabel som blivit bränd eller skavd.
Den ena säger lmm den andra var tydligen lambdasond . Men är det lmm eller något annat tro??
Klart att det kan vara lmm som felar, man kan testa å koppla ur den för att se om motorn går renare eller inte men är ingen dum ide att kolla över vakum.
Lambdan kan du kolla ifall det är någon kabel som blivit bränd eller skavd.
Kollade koderna och tänkte se vad som händer på väg till jobb. Nästa steg är att koppla bort lmm. Annars får man leta efter läcka
Känns som det blir billigare att köpa en gott skick. Felet kan ju vara lite olika saker.
Ja men.då har jag ju inget att skruva med Idag kom felkod p0300 som ska vara missräkning i cylinder tror jag. Ska testa byta lmm och kände en tändspole Rengöra spjällhuset så får vi se
Känns som det blir billigare att köpa en gott skick. Felet kan ju vara lite olika saker.
Ja men.då har jag ju inget att skruva med Idag kom felkod p0300 som ska vara missräkning i cylinder tror jag. Ska testa byta lmm och kände en tändspole Rengöra spjällhuset så får vi se
Misfire?
Har den tändspolar eller tändkassett?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Känns som det blir billigare att köpa en gott skick. Felet kan ju vara lite olika saker.
Ja men.då har jag ju inget att skruva med Idag kom felkod p0300 som ska vara missräkning i cylinder tror jag. Ska testa byta lmm och kände en tändspole Rengöra spjällhuset så får vi se
Ja men.då har jag ju inget att skruva med Idag kom felkod p0300 som ska vara missräkning i cylinder tror jag. Ska testa byta lmm och kände en tändspole Rengöra spjällhuset så får vi se
Misfire?
Har den tändspolar eller tändkassett?
Tändsole
P0300 indikerar ju på random misfire jag inte minns fel. Då flyttar sig problemet?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
P0300 indikerar ju på random misfire jag inte minns fel. Då flyttar sig problemet?
Förstår vad du menar. Kan vara lite vad som,men det är ju halva grejen för min del. Jag mår som bäst när jag har något bekymmer som måste lösas haha. Har en tråd i saabturbo forumet med så får se vad det leder till
Tempgivare?? Hur tänker du då?. På grund av att den går bra när den är kall??och går sämre när den blir varm?? Skumt bara att har haft felkod på lmm och bakre lambdasond som nollades och inte kommit tillbaka,men istället kom misständning p0300
Tempgivare?? Hur tänker du då?. På grund av att den går bra när den är kall??och går sämre när den blir varm?? Skumt bara att har haft felkod på lmm och bakre lambdasond som nollades och inte kommit tillbaka,men istället kom misständning p0300
Tempgivaren kan balla ur på det sättet, den säger till ECUn när motorn är kall att fetta på lite mer bensin när den är kall men yar ej bort den signalen när motorn har blivit varm. Därför du kan då få misständning.
Hade samma problem dock på min 9-5a där systemet ballade ur när tempgivaren ej fumgerade som den ska.
Hade missfire på bank 1-2 & 3-4 enligt felkods läsaren samt att jag såg att temp nålen i klustret ej låg på rätt ställe.
Så kolla hur nålen ligger i klustret, hett tips! ^^