Projekttråd för F32 Goes Stance.Är nu inne på mitt första riktiga "bygge" eller styling med en bil som inte är den typiska bilen som många stylar (
kanske, eller??) . Jag är absolut inget proffs på att meka men jag är självlärd och gör det bästa. Ville dock gärna skapa ett "projekt" då jag finner det intressant att läsa andras så här kan ni följa mig!!!
BMW F32 428i (
2015)
Motorbetäckning: N20B20A - Turbo 2.0L I4
När bilen inhandlades vart den helt original, det är dock M-Sport paket, Taklucka..------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det som är tänkt att göras------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Motor, Växellåda, Avgassystem.
[/] - 3" Rostfritt / 3" Catbacksystem
[] - 3" Downpipe / Ersättningsrör DeCat
[/] - Custom Dual Slutrör
[] - Short Ram INJEN Luftfilterkit
[] - Injens Super Nano Dry-Filter
------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Chassi
[X] - BC Racing Coilovers (Pillowball)
[X] - Justerbara Cambertopplagringar
[?] - Camberstag Baktill
------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Fälgar, Däck, Bromsar
[X] - 19" Japan Racing 10
[X] - 215/35R19 (9,5")
[X] - 225/35R19 (11")
[X] - Slitsade Bromsskivor
[X] - Redstuff Belägg
- Interiör
[X] - Svarta Emblem
[X] - Schmiedmann Golvmattor
[/] - Gul M1/M2 Knapp
[/] - Gul Start/Stopp Knapp
[/] - Gult Säkerhetsbälte
- Exteriör
[X] - M4 "Look" Grill
[X] - F32 Kolfiber Antennkåpa
[] - M-TECH Kolfiber Sideskirt
[X] - M-TECH Kolfiber Frontläpp
[X] - M-TECH Kolfiber Bakre Diffuser
[X] - M4 Kolfiber Backspegelkåpor
[X] - M4 Performance Kolfiber Ducktail Spoiler
[X] - Dynamic LED Side Mirror Blinkers
[X] - LED Skyltbelysning 6000K
[X] - LED H8 Dimljus 6000K
[X] - LED Blinkers Signal 2000K
[X] - Vitlackerade ögonlock
[X] - Kolfiber/Svarta Emblem
[X] - FOLIATEC Gula Bromsok
[X] - Nya Registreringsskyltar
- FÖRKLARINGAR
[] = Ej Gjort
[/] = På gång
[X] = Klart
Eventuella saker som kan bli aktuella i mån av tid samt cash...
- Air Suspension Kit?
- Vit Board?
- LCI Facelift OEM Bakljus
Backstory:Jag har sedan väldigt ung ålder haft ett genuint intresse för japanska sportbilar, kort story, jag vart och kollade på en Nissan Skyline som verkade vara ett intressant projekt som jag tänkte återställa till original. Mitt i när personen i fråga som sålde bilen skulle provköra den så dog bokstavligt talat motorn, visade sig vara tändningen och det var åtgärdat efter någon dag. Slutade upp med en dålig magkänsla för den bilen och dagen efter hittade jag denna BMW:n som vart nästan 50 mil bort enkelresa. Slutade faktiskt med att det blev inhandlad lite spontant. Men ska se fram emot att skruva lite på den! (:
Tack på förhand för er som läser! Är det några funderingar, frågar eller tips? Bara dela med er!!!