2647
Sök

Är Alpine verkligen bättre än det mesta?

Piratpartiet
339 Inlägg
23 januari 2007
#21
Jag har också en Alpine CDA-9855r, det enda jag egentligen är missnöjd med är att det inte går att ladda ner fler animationer till den. Annars är den helt underbar. Har man bara råd tycker jag att man antingen ska köpa en sån eller möjligtvis en P88RS (har inte testat en själv men jag har hört att den ska va rätt lik 9855an, sen är den ju grymt fin också).

Solfilmsmontör
947 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
#22
Tackar för svaren. Undrar om tidskomp behövs? Har en Audi s4'a C4 modellen. Ett dls ca12 monoblock som ska driva en 12" Kenwood KFC-W3514DVC (380Wrms). Sen ska jag inhandla ett Dls ca41 4 kanals steg och ett fram system troligtvis från dls (5.25) runt 1000-1500kr. Så kommer jag behöva tidskomp. Lyssnar för övrigt mycket på disco och club music med lite sväng o snabb bas i.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

6 851 Inlägg
24 januari 2007
#23
Kornz skrev:
Tackar för svaren. Undrar om tidskomp behövs? Har en Audi s4'a C4 modellen. Ett dls ca12 monoblock som ska driva en 12" Kenwood KFC-W3514DVC (380Wrms). Sen ska jag inhandla ett Dls ca41 4 kanals steg och ett fram system troligtvis från dls (5.25) runt 1000-1500kr. Så kommer jag behöva tidskomp. Lyssnar för övrigt mycket på disco och club music med lite sväng o snabb bas i.
Om du behöver tidskomp eller inte kan bara du själv svara på. Allt hänger på hur pass kräsen du är. DU skulle inte tävla iaf. väl?
Men av erfarenhet så vet jag att ljudbilden blir välidigt konstig i dessa bilar (C4) och där kan man bli hjälp av tidskomp.


6 851 Inlägg
24 januari 2007
#24
Alphasonic skrev:
Jag har också en Alpine CDA-9855r, det enda jag egentligen är missnöjd med är att det inte går att ladda ner fler animationer till den. Annars är den helt underbar. Har man bara råd tycker jag att man antingen ska köpa en sån eller möjligtvis en P88RS (har inte testat en själv men jag har hört att den ska va rätt lik 9855an, sen är den ju grymt fin också).
Det ska väl gå om du går in på Alpines hemsida och hämtar?


66 Inlägg
24 januari 2007
#25
Har funderat på en  Alpine CDE-9850RI, nån som har den och kan uttala sig? Rätt OK pris på den också, 1995 kr och då ingår ju även kabeln för ipod-asnlutning... Mest det jag är ute efter egentligen och har inte hittat någon annan vettig med ipod interface för samma peng.

Forum för Toyota Aygo / Peugeot 107 / Citroën C1: http://trillingbilarna.phpbb2.se

Piratpartiet
339 Inlägg
24 januari 2007
#26
Tiaz skrev:
Det ska väl gå om du går in på Alpines hemsida och hämtar?
Nä det går inte. Har frågat honom jag köpte av och nån på lava.se

6 851 Inlägg
24 januari 2007
#27
Alphasonic skrev:
Tiaz skrev:
Det ska väl gå om du går in på Alpines hemsida och hämtar?
Nä det går inte. Har frågat honom jag köpte av och nån på lava.se
Ne det kanske man inte kunde. Du menar bakgrunder som tex. bilarna m.m..? Det kanske va en massa andra inställningar och bilder man kunde hämta där?


Piratpartiet
339 Inlägg
24 januari 2007
#28
Ja det kan man. Men jag ville ha animationer tongue

Solfilmsmontör
947 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
#29
Tiaz skrev:
Kornz skrev:
Tackar för svaren. Undrar om tidskomp behövs? Har en Audi s4'a C4 modellen. Ett dls ca12 monoblock som ska driva en 12" Kenwood KFC-W3514DVC (380Wrms). Sen ska jag inhandla ett Dls ca41 4 kanals steg och ett fram system troligtvis från dls (5.25) runt 1000-1500kr. Så kommer jag behöva tidskomp. Lyssnar för övrigt mycket på disco och club music med lite sväng o snabb bas i.
Om du behöver tidskomp eller inte kan bara du själv svara på. Allt hänger på hur pass kräsen du är. DU skulle inte tävla iaf. väl?
Men av erfarenhet så vet jag att ljudbilden blir välidigt konstig i dessa bilar (C4) och där kan man bli hjälp av tidskomp.
Har funderat på att tävla lite i entry klassen, kommer nog inte ha så mycket att hämta där med detta systemet men liksom en kul grej att prova på. Men då kommer jag nog köra på en hu med tidskomp eftersom jag är väldigt kräsen och vill att allt ska låta bra och rent.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Solfilmsmontör
947 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
#30
Kornz skrev:
Tiaz skrev:
Kornz skrev:
Tackar för svaren. Undrar om tidskomp behövs? Har en Audi s4'a C4 modellen. Ett dls ca12 monoblock som ska driva en 12" Kenwood KFC-W3514DVC (380Wrms). Sen ska jag inhandla ett Dls ca41 4 kanals steg och ett fram system troligtvis från dls (5.25) runt 1000-1500kr. Så kommer jag behöva tidskomp. Lyssnar för övrigt mycket på disco och club music med lite sväng o snabb bas i.
Om du behöver tidskomp eller inte kan bara du själv svara på. Allt hänger på hur pass kräsen du är. DU skulle inte tävla iaf. väl?
Men av erfarenhet så vet jag att ljudbilden blir välidigt konstig i dessa bilar (C4) och där kan man bli hjälp av tidskomp.
Har funderat på att tävla lite i entry klassen, kommer nog inte ha så mycket att hämta där med detta systemet men liksom en kul grej att prova på. Men då kommer jag nog köra på en hu med tidskomp eftersom jag är väldigt kräsen och vill att allt ska låta bra och rent.
Kan någon rekommendera någon alpine modell som har tidskomp? Någon av de "billigare" varianterna. Då jag bara slår på pricerunner eller kelko för att hitta bästa pris, men där står inte så mycket information om spelaren i sig.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 januari 2007
#31
Jag slår ett slag för alpine, känns väldigt gediget när man "pillar" med dem, inget plastkrafs. Sen att de låter bra är ju bara bonus tongue


4 554 Inlägg
24 januari 2007
#32
det beror som sagt helt på vad du är ute efter för funktioner och va du vill betala.. har själv en del alpine(9855r) och är verkligen inte missnöjd tänker inte köpa nått annat märke mer än de och genesis

Alphasonic skrev:
Jag har också en Alpine CDA-9855r, det enda jag egentligen är missnöjd med är att det inte går att ladda ner fler animationer till den. Annars är den helt underbar. Har man bara råd tycker jag att man antingen ska köpa en sån eller möjligtvis en P88RS (har inte testat en själv men jag har hört att den ska va rätt lik 9855an, sen är den ju grymt fin också).
du ska la spela musik inte ha fjantiga animationer:P
Senast redigerat av loudness (24 januari 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
24 januari 2007
#33
loudness skrev:
du ska la spela musik inte ha fjantiga animationer:P
Men det är status med blink blink fattaru väl? big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

6 851 Inlägg
24 januari 2007
#34
Kornz skrev:
Kan någon rekommendera någon alpine modell som har tidskomp? Någon av de "billigare" varianterna. Då jag bara slår på pricerunner eller kelko för att hitta bästa pris, men där står inte så mycket information om spelaren i sig.
Det du kan göra är att kika efter en beg. 9855 eller 9853.
Dessa har "samma" tidskomp och det är väl enbart små skillnader.
Ljudmässigt tror jag att de skall vara i stort sett samma.
Vill du inte köpa beg. så skulle jag rekomendera en 9853, dessa kan man få nya för ca:3500-4000:-.

PS:skall du tävla i Entry klassen så kommer vi i samma klass..(om jag bara kan få ihop bilen igen) tongue
Senast redigerat av Tiaz (24 januari 2007)


Solfilmsmontör
947 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
#35
Tiaz skrev:
Kornz skrev:
Kan någon rekommendera någon alpine modell som har tidskomp? Någon av de "billigare" varianterna. Då jag bara slår på pricerunner eller kelko för att hitta bästa pris, men där står inte så mycket information om spelaren i sig.
Det du kan göra är att kika efter en beg. 9855 eller 9853.
Dessa har "samma" tidskomp och det är väl enbart små skillnader.
Ljudmässigt tror jag att de skall vara i stort sett samma.
Vill du inte köpa beg. så skulle jag rekomendera en 9853, dessa kan man få nya för ca:3500-4000:-.

PS:skall du tävla i Entry klassen så kommer vi i samma klass..(om jag bara kan få ihop bilen igen) tongue
Så den har tidskomp då? Billigaste jag hittade på pricerunner gick på 2989:-.

Skriv gärna fler modeller i den prisklassen som har tidskomp om du vet.

Tack annars för svaret.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

6 851 Inlägg
24 januari 2007
#36
Ja 9853 har tidskomp. Priset vet jag inte vad som är billigast, vet bara det som jag sett och har varit där imellan.
Vet att Sony skall ha nån oxå, GT-700 nånting,men vet inget om den ljudmässigt?
Har aldrig hört den eller något sånt.
Det är den jag vet som ligger i den prisklassen, fast då skulle jag nog hellre kört på Alpine då jag vet att den låter bra för pengarna..


Team Tondöv
649 Inlägg
24 januari 2007
#37
9853 både låter bättre och har bättre tidskomp än Sonyn!
annars kan du kika efter en beggad Pioneer 8600, också en schysst maskin.

4 554 Inlägg
24 januari 2007
#38
John87 skrev:
loudness skrev:
du ska la spela musik inte ha fjantiga animationer:P
Men det är status med blink blink fattaru väl? big_smile
ahaaa trodde han skulle spela musik med den.. dum jag är:P

Piratpartiet
339 Inlägg
24 januari 2007
#39
loudness skrev:
John87 skrev:
loudness skrev:
du ska la spela musik inte ha fjantiga animationer:P
Men det är status med blink blink fattaru väl? big_smile
ahaaa trodde han skulle spela musik med den.. dum jag är:P
Just precis! status tongue Nämen jag tycker det borde gå att ladda ner fler. I stort sett allt annat går ju att ändra, 512 olika färger men bara 3 animationer?

Solfilmsmontör
947 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
#40
Beställde precis en Alpine 9853 får väll den på fredag eller på måndag kan jag tänka mig, sen är det dags för framsystemet bara och steget till de sen är jag komplett smile Tackar alla som skrivit här, gjorde mitt val lite lättare.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.


Sök