Bra att du letar läckor. Tänk på att bilen har några år på nacken så lite dropp här o var får man nog räkna med om man vill hålla det på en vettig nivå. Att byta cabtyg hjälper till viss del (rena hål/skarvar), men det kommer inte ta allt. Det är cabens tätningar och lister som slits och många av dem idag finns inte nya att köpa. Har du koll på det och kan torka upp med fläkt mellan varven så ser jag inte det som ett stort problem.
Den cabben jag har vet vi om att skyfall och liknande kan orsaka läckage och håller man koll så att det inte ligger och är blött under mattor mm så är det inget problem. Jag vet att vid 3 tillfällen sedan 2015 har jag demonterat för att lyfta på mattor för att torka upp riktigt bakom förarstolar med kupefläkt. Cabben är en brukscab på sommaren och det finns inga ambitioner att byta lister/cab men däremot har vi justerat dörrar och rutor så de ligger an så bra som möjligt och tätar det gör skillnad.