Navara är ju en pickis. Haft 2 andra pickisar som jag monterade extraljusen på taket på. Tror inte du får plats med en "fullstor" LED-ramp mellan rören på en "bullbar"? Har du redan köpt både bullbar och LED-ramp? Beträffande LED-ramp så kolla i Vi Bilägare vilken som passar dig bäst. Dyrast är långt ifrån bäst i deras test. En av Biltemas anses mest prisvärd.
Frontbåge med ledramp ser i mitt tycke förjävligt ut, skaffa i så fall LED-extraljus om du nu ska ha LED-lyse på bågen. LED-ramp ska antingen sitta infälld i grill, bakom grill eller på taket finns annars ingen anledning att välja ledramp istället för extraljus.
Väljer du nu att sätta en ledramp så kan jag starkt rekommendera en X-vision Genesis finns som 600/800/1100 och 1300 och siffrorna står för bredden i millimeter. Jag har själv en Genesis 800 på min Amarok och den lyser både långt och brett. Köptes för 2700kr på Black Friday. Lyser likvärdigt 3st NBB halogen fast med kritvitt ljus.
Frontbåge med ledramp ser i mitt tycke förjävligt ut, skaffa i så fall LED-extraljus om du nu ska ha LED-lyse på bågen. LED-ramp ska antingen sitta infälld i grill, bakom grill eller på taket finns annars ingen anledning att välja ledramp istället för extraljus.
Väljer du nu att sätta en ledramp så kan jag starkt rekommendera en X-vision Genesis finns som 600/800/1100 och 1300 och siffrorna står för bredden i millimeter. Jag har själv en Genesis 800 på min Amarok och den lyser både långt och brett. Köptes för 2700kr på Black Friday. Lyser likvärdigt 3st NBB halogen fast med kritvitt ljus. https://www1.garaget.org/archive/161/160471/418178/418178-3955667.jpg
Kan ju vara att TS får plats med en 800 längst ner under bågen. Sen så skulle jag påstå att en 800 borde lysa mer än 3 NBB halogen men inte testat den personligen.
Däremot har jag en 1300 på taket som jag skulle uppskatta lyser i närheten av 4 NBB med 70W xenon. Men lite svårt att jämföra när de lyser så pass olika.
Här har jag i alla fall en bild med 2 stycken NBB 225 fjärr med Osram NB Laser D2S och ballaster med 85W uteffekt och X-vision Genesis 1300 på taket med full effekt. Högst upp allt, mitten NBB och längst ner Genesis 1300. Som sagt lite svårt att jämföra NBB som lyser över kilometern mot en ramp som lyser 550 meter. Men om inte annat så ser man ju på översta bilden att de kompletterar varandra rätt så bra.
Väljer du nu att sätta en ledramp så kan jag starkt rekommendera en X-vision Genesis finns som 600/800/1100 och 1300 och siffrorna står för bredden i millimeter. Jag har själv en Genesis 800 på min Amarok och den lyser både långt och brett. Köptes för 2700kr på Black Friday. Lyser likvärdigt 3st NBB halogen fast med kritvitt ljus. https://www1.garaget.org/archive/161/160471/418178/418178-3955667.jpg
Kan ju vara att TS får plats med en 800 längst ner under bågen. Sen så skulle jag påstå att en 800 borde lysa mer än 3 NBB halogen men inte testat den personligen.
Däremot har jag en 1300 på taket som jag skulle uppskatta lyser i närheten av 4 NBB med 70W xenon. Men lite svårt att jämföra när de lyser så pass olika.
Här har jag i alla fall en bild med 2 stycken NBB 225 fjärr med Osram NB Laser D2S och ballaster med 85W uteffekt och X-vision Genesis 1300 på taket med full effekt. https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172447/172447-1eb889f44109f0abbc00927c083b17a9.jpg Högst upp allt, mitten NBB och längst ner Genesis 1300. Som sagt lite svårt att jämföra NBB som lyser över kilometern mot en ramp som lyser 550 meter. Men om inte annat så ser man ju på översta bilden att de kompletterar varandra rätt så bra.
Jo är ju lite svårt att jämföra då dom lyser så pass olika Genesis vs NBB/vanliga extraljus.
Kan hända rampen lyser bättre än 3st NBB halogen, körde 3x hella 3003 med 35w xenon på förra bruksbilen och vad jag minns av hur dom lyste så lyste dom väldigt lik min Genesis 800 i längd och bredd. Däremot mycket större ljusklot med extraljus jämfört med rampen då rampen har rektangulär ljusbild istället för rund.
Bästa beskrivningen jag kan skriva är att 800an lyser upp 2+2 E4 inklusive dikena och skogskanten. Höjden på ljussbilden lyser upp en lastbil så räcker gott trots väldigt platt ljusbild. Lyser upp reflexer på vägskyltar en bra bit bort, gissningsvis ca 800m.
Här har jag en taskig bild på hur den lyser, jag upplever då att rampen lyser mycket bättre än vad bilden tagen med mobilkameran lyckats återge.