Komplettera med lite saker inför kabeldragning till slutstegen. Blir 50mm2 kabel fram till fördelningsblocket sen nånstans 20-25 kvadrat till stegen inte köpt den kabeln än.
Klätt brädan med tyg
Provmonterat i bagaget igen. Lite nyansskillnad på tyget dock och sen har tidigare ägare använt bagaget väl så jag får se om jag lyckas få bort gamla fläckar eller om jag måste jaga tag på nytt alternativt klä om det också
Provade i min mobil båda via wifi och 4g och det funkar. Mina kompisar kan också se bilderna så jag vet faktiskt inte vad det beror på att vissa inte kan se mina bilder
Har jobbat mkt och haft dåligt med motivation så inte hänt så mkt här. Fortsätter med bilstereo installationen. Börjar ladda upp bilderna direkt till garaget.org nu så får vi se om fler kan se bilderna från och med nu.
Gjort en jordpunkt för slutstegen i bagaget. Slipade bort färg från ena rambalken och kapade till en kopparbricka och tog en m8 bult genom som jag drog fast 50mm2 kabel upp till distributionsblocket
Plusmatning från batteriet med ändhylsa och krympslang. 50 mm2 ofc kabel
Plus och jord monterat i distblocket samt att jag kapat till en mdfskiva och klätt som jag skruvat fast i baslådan som distblock och kondensator sitter skruvat på
Fick du bukt på slö-heten? Ska ge mig på att byta ut varenda slang relaterad till övertryck snart jag med, vet förvisso inte hur volvo ska gå, men 164hk borde inte kännas långsammare än min gamla polo kan jag tycka!
Kul tråd iallafall, ser onekligen seriöst ut och bilen är ju duktigt fräsh!
Fick du bukt på slö-heten? Ska ge mig på att byta ut varenda slang relaterad till övertryck snart jag med, vet förvisso inte hur volvo ska gå, men 164hk borde inte kännas långsammare än min gamla polo kan jag tycka!
Kul tråd iallafall, ser onekligen seriöst ut och bilen är ju duktigt fräsh!
Kika gärna in hos mig med
Fick aldrig bukt på turbolagget så jag hoppas det löser sig själv sen när jag byter turbo osv. Skall kika
Har jobbat mkt och haft dåligt med motivation så inte hänt så mkt här. Fortsätter med bilstereo installationen. Börjar ladda upp bilderna direkt till garaget.org nu så får vi se om fler kan se bilderna från och med nu.
Hade jag varit dej hade jaggordat i bältspännaren i baksättet för där du gordat nu är ju inte mycke till plåt allså ... har jordat där med när jag börja med bilstereio men flytta den till bältesinfestningen istället
Hade jag varit dej hade jaggordat i bältspännaren i baksättet för där du gordat nu är ju inte mycke till plåt allså ... har jordat där med när jag börja med bilstereio men flytta den till bältesinfestningen istället
Det är ju vänster rambalk och det är slipat rent och med kopparskenan som extra kontakt. Samt att jag även resistant mätt med multimeter för att kolla så det är bra jord. Tycker detta blev smidigare. Dock inge fel att jorda bältesinfästningen
Det är ju vänster rambalk och det är slipat rent och med kopparskenan som extra kontakt. Samt att jag även resistant mätt med multimeter för att kolla så det är bra jord. Tycker detta blev smidigare. Dock inge fel att jorda bältesinfästningen
Ok Ja de funkar ju , men de är ju inte de tjocka plåten man vill
Därför jag körde i bältet där de sitter en fett bult från början
Fortsätter med bilstereo installationen. Allt tar sån tid när man ska hålla på med krympslang,ändhylsor m.m så det går segt.
Gjort klart relästyrningen för remoten till slutstegen. Så stereon slår igång reläet istället för att belasta remoten på stereon med 3st slutsteg+kondensator. Samt gjort en kabel från säkringsblock upp till kondensator
Har även monterat silentcoat men kör snålversionen och dämpar bara större ytor och täcker inte helt. Kommer dock lägga mer energi på dämpningen av dörrarna fram. Sitter även silentcoat i bagaget.
Ska även bygga om btr:en igen. Kört med malpassi och e85-tålig gummislang från hydroscand innan vilket funkat bra. Men ska köra med PTFE slang och AN-kopplingar samt att jag tyckte den var snygg med sverige flaggan på. Så är någon intresserad så har jag ett bolt-on kit ligger för att köra med ställbar btr ligger.
Har även monterat silentcoat men kör snålversionen och dämpar bara större ytor och täcker inte helt. Kommer dock lägga mer energi på dämpningen av dörrarna fram. Sitter även silentcoat i bagaget. https://www1.garaget.org/gallery/images … e8ffca.jpg
Ska även bygga om btr:en igen. Kört med malpassi och e85-tålig gummislang från hydroscand innan vilket funkat bra. Men ska köra med PTFE slang och AN-kopplingar samt att jag tyckte den var snygg med sverige flaggan på. Så är någon intresserad så har jag ett bolt-on kit ligger för att köra med ställbar btr ligger. https://www1.garaget.org/gallery/images … edc9e8.jpg
Kör du basen framåt eller bakåt ? Kör du 1 bas som ska spela genom skidluckan eller ?
för har du två eller fler skulle jag tagir bort matan som sitter mot ryggstödet den dämpar basljudet massor hade sådan själv förut men tog bort den för den dämpa ljudet ..
Har även monterat silentcoat men kör snålversionen och dämpar bara större ytor och täcker inte helt. Kommer dock lägga mer energi på dämpningen av dörrarna fram. Sitter även silentcoat i bagaget. https://www1.garaget.org/gallery/images … e8ffca.jpg
Ska även bygga om btr:en igen. Kört med malpassi och e85-tålig gummislang från hydroscand innan vilket funkat bra. Men ska köra med PTFE slang och AN-kopplingar samt att jag tyckte den var snygg med sverige flaggan på. Så är någon intresserad så har jag ett bolt-on kit ligger för att köra med ställbar btr ligger. https://www1.garaget.org/gallery/images … edc9e8.jpg
Kör du basen framåt eller bakåt ? Kör du 1 bas som ska spela genom skidluckan eller ?
för har du två eller fler skulle jag tagir bort matan som sitter mot ryggstödet den dämpar basljudet massor hade sådan själv förut men tog bort den för den dämpa ljudet ..
Har en Dls Nordica 12" i sluten låda som spelar genom skidluckan
Klart i bakluckan iaf. Nu är det bara jobba sig framåt och försöka montera framsystemet Det var ett helvete att hålla på med skivan och kablarna samtidigt så blev inte så mkt bilder tagna
Lär försöka få rent inredningen men vet inte hur. Försökte ta en borste och medel och torka bort men då smetade man bara ut det svarta ännu mera. Det drar ner helhetsintrycket rätt mkt