En Volvo V70NR 04 som även denna råkat ut för foderproblemet med sprickor mellan cylinderväggarna. Motorn kommer att bytas ut från original B5254T4 till B5244T5 som har 81mm borr ist för 83mm "samma" motor men bättre... Visa mer
Jag tog ett beslut att börja studera nu till hösten och blev därför tvungen att tänka om. Sålda bilen vilket var tråkigt men den har hamnat i goda händer Detta blir en sen sista update på vad som gjordes innan den bytte ägare.
Fick tag på ett par fina 18" pegasus fälgar, lämna in dem på syrabad och glasblästring fick sig därefter en pulverlackering med klarlack.
Service av framvagnen:
Målade om dragkroken och monterade ny kontakt. Blev såklart temadur 20 2k färg.
Den stora Intercoolern sprack vilket inte heller är helt ovanligt. Såg ut som en ballong! Ny Alu intercooler monterades. Dagen därefter kl4:30 på morgon åkte jag och en kompis över till andra sidan Sverige till Emmaboda och fick testa bilen på bana vilket var mycket kul
Monterade även en ny magnetventil vilket gjorde stor skillnad, hade ojämnt laddtryck innan. Därefter fungerade allt utmärkt, och till er som eventuellt funderar på att byta motor till b5244t5 så rekommenderar jag det starkt. Jag gjorde varken någon optimering eller liknade allt fungerade klockrent. Effekten är i min och andras uppfattning antingen högre eller oförändrad gentemot original, detta utan att ha några konkreta bevis enbart uppfattning jämfört med bilar trimmade med samma motor och även en annan S60R