Hej alla billjudsfantaster! Jag har jäkligt dålig koll på billjud, jag vet knappt hur många högtalare jag har i bilen idag.. Bilen jag har är en volvo s70 från 98 som jag trivs utmärkt med, det jag behöver uppgradera är dock ljudet. Jag är inte ute efter något extremt här men vill absolut inte vara dumsnål. Det är svårt att sätta någon budget då jag inte får någon riktig bra bild av vad saker och ting kostar inom ämnet.
Jag tänkte i steg 1 att jag byter stereo och ser hur långt jag kommer med det, är jag inte nöjd så går jag även på att byta högtalare. Jag vill inte ha någon baslåda, då jag är mån om mitt utrymme i bagageluckan.
1. Stereo. Mitt krav är blåtand, utseende spelar ingen roll. Vill nog inte vill gå över 2000 men vad vet jag..
2. Högtalare, ja där kommer frågetecken upp (koaxial, midbas) förstår inte alls vad jag behöver. idag sitter det väl 6st 6,5", 2 framdörr, 2, bakdörr, 2 hatthylla. Sen börjar jag fundera om det sitter 2mindre i instrumentbrädan. Priset känns väl som att jag inte vill gå över 1000kr/st
Tusen tack till er som tar tid att läsa allt detta och till er som orkar dela med er av eran kunskap!