2052
Sök

litet problem med 240:in?

13 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
tja
det hela började med att topplockspackningen var dålig satt den vitrök mycket och det kom även lite kylarvatten i oljan så jag rev ner allt och bytte packningen och allt som jag hitta som var dåligt så som rotor o sånt och jag ställde motorn i öd o allt som man ska göra kollade markeringarna.

när jag provstartade den så gick den veldigt oroligt på tomgång? och sen när jag tog en testrunda så gick den underbart fin och svarade bra på gasen sen ställde jag undan den ute i det kalla cirka 10- över kvällen och dan efter när jag skulle på jbbet så kom jag cirka 30 meter så börja den villa små dö och gick hackigt och svarade inte alls på gas vart o vända hem bara

sen så undersökte jag och såg att det var fel tändstift så jag bytte dom och slog i t sprit i tanken (fulltank) och en flaska injection cleaner så nu gick den väldigt fint och har en bra tomgång fast när dn blir varm så blir den lite orolig och ibland när man trampar fullt eller ligger på jämngas så småhackar dne el vill inte ricktigt svara på gas

vad kan det vara tro misstänker bränsletrycket el nått relä kanske ställa tändningen?

det är föressten en volvo 240 glt års -84 b23e motorn
tacksam för svar
Senast redigerat av kuung (23 januari 2007)

13 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
updatering:
nu är det så att bilen inte går alln nästan stiftena kläggar igen och bilen vill inte svara på gas framförallt inte på fullgas kan det va tändningen som ska ställas el nått att choken ligger i det är vell automarchok som jag förståt det.

Sök