Det projektet blev lite stilla pga att jag väntade på lite saker för att kunna fortsätta med det. Då lyckades ett nytt projekt införskaffas lite spontant
Så en Golf mk1 inhandlades och planen var/är att fixa till rost, fixa till lite andra små saker, få på en ny lack, coils och fälgar så man har en bil och glida i till sommaren
Lite hål på bagageluckan lades igen, dörrar är påbörjade med spackling och karossen påbörjad nedslipning. Även bromsar, bakvagn och hjulhusen är målade 👍
Nu ska fälgar införskaffas och lite mer fix på karossen sen ska den iväg för lack 😊
Ser att bilderna hamna i lite fel ordning med det får ni leva med 😊
Idag hämtades fälgar till bilen 😊 visade sig att dom vart för breda bak så får skicka ut dom ytterligare. Så coils ska införskaffas så man ser om jag får kapa i skärmar och bredda lite 😊
Nu har coils och fälgar kommit på. Lite justeringar i höjd, spacers mm så blir det bra 😊
Ju mer man rotar desto mer hittar man och hitta ytterligare lite rost som måste lagas 👎 så försöka fixa det under nästa vecka samt avgassystem. Sen är det dax att börja rikta upp karrosen ordentligt och förbereda den för lack 😊
Lite rost lagning och tillverkning av egna bitar. Allt är grovslipat och ska riktas lite innan man kan gå vidare 😊
Nu är även bagageluckan och dörrar klara för grund. Sakta men säkert går det framåt, tappa suget lite en sväng och vart endel andra saker som behövs prioriteras men nu ska jag försöka ta tag i den igen så man får kasta på färg nån gång så man även kan dra igång mitt andra projekt som står och väntar 😊