3115
Sök

Besikta med ombyggda coilovers

81 Inlägg
11 april 2020
Trådstartare
Tja jag har en 9000 CSE 97a

Jag tänkte dra på coilovers fram på den och undrar om det kommer gå igenom besiktningen.
Vad jag har förstått så är inte bilen helbilsgodkänd men undrar ändå eftersom coilsen är ombyggda ifrån en nissan 240.

Mvh

1 695 Inlägg
12 april 2020
Saab_basse skrev:

Jag tänkte dra på coilovers fram på den och undrar om det kommer gå igenom besiktningen.
Vad jag har förstått så är inte bilen helbilsgodkänd men undrar ändå eftersom coilsen är ombyggda ifrån en nissan 240.

Mvh

Om funktionen är ok, så bör det inte vara nåt problem. Lycka till/husse

81 Inlägg
13 april 2020
Trådstartare
husseman skrev:
Saab_basse skrev:

Mvh

Okej får se om ja ska ta risken haha, tack för infon.

Fri fart för ett fritt folk!
14 122 Inlägg
13 april 2020
Saab_basse skrev:
husseman skrev:
Saab_basse skrev:

Mvh

Okej får se om ja ska ta risken haha, tack för infon.

risk och risk..  inget värre än att du får en anmärkning.     då är det ju bara kasta upp original benen och bes om..    men a-o är att ha bra fjädringsväg och att hjulen inte tar i karossen oavsätt hur man svänger

Kör fort så hinner inget hända...

81 Inlägg
13 april 2020
Trådstartare
Jo de vet jag om. Inte jättekrångligt att byta, vad menar du med fjädringsväg? Att hjulet inte slår i någonstans när de fjädrar?

Sök