2455
Sök

Läckande bränsleledning

22 Inlägg
15 april 2020
Trådstartare
Hej!
Häromdagen började min v70 från 02 att läcka en stor mängd bensin vilket jag tror jag lyckats spåra till bränsleledningen som går över högra drivaxeln. Röret ser för övrigt fint ut och kan inte se något hål med ögat, men förmodar att hålet är placerat mot drivaxeln, ville mest se ifall någon mer varit med om detta? Vad kan ha orsakat det och hur förebygger man att det sker igen?
Motorn byttes nygligen, tydligen ska det vara en skarv i bränsleröret ungefär där som man lossnar på vid motorbyten? Kan det ha blivit fel där?
Tack på förhand.

4 822 Inlägg
16 april 2020
BengtKarlsson skrev:
Hej!
Häromdagen började min v70 från 02 att läcka en stor mängd bensin vilket jag tror jag lyckats spåra till bränsleledningen som går över högra drivaxeln. Röret ser för övrigt fint ut och kan inte se något hål med ögat, men förmodar att hålet är placerat mot drivaxeln, ville mest se ifall någon mer varit med om detta? Vad kan ha orsakat det och hur förebygger man att det sker igen?
Motorn byttes nygligen, tydligen ska det vara en skarv i bränsleröret ungefär där som man lossnar på vid motorbyten? Kan det ha blivit fel där?
Tack på förhand.

om jag inte minns helt fel så sitter det en skarv där.
det är ju en snabbkoppling, den kanske har lossat?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

22 Inlägg
16 april 2020
Trådstartare
Christian S skrev:
BengtKarlsson skrev:
Hej!
Tack på förhand.

om jag inte minns helt fel så sitter det en skarv där.
det är ju en snabbkoppling, den kanske har lossat?

Vad jag sett så läcker bensinen ut i en stråle, vilket jag tycker tyder på ett hål. Men jag ska undersöka, tack!

Sök