Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Fick bli en rengöring av topparna och bränslepumpen den här helgen. Hann även lägga på färg på insuget och tändspolehållaren. Började även ta isär pumpen Bild på före E85 badet Bilder efter badet
Känner det är dags för en uppdatering nu. Här är resultatet på en av topparna efter att ha sodablästrat dom. Vart helt okej men föredrar nog glasblästring på en sån del. Men men, det va värt o testa sodablästring. Här är hur bränslepumpen blev efter rengöring o blästring. Har dock ingen bild på hur den såg ut innan men den va minst lika skitig som förgasaren som ni hittar lite längre ner. Gjort ren generatorn någorlunda iallafall Resultatet av bränslepumpen efter ny packning o membran sats, samt sodablästringen Sodablästrade förgasaren som ska renoveras Före Efter
Blev o köpa en ny vev då det va billigare än o lämna in den gamla Blästrat dom sista delarna och målat dom Testade o se om det gick att få bättre glans på oljelocket. Vart bra mycket bättre än innan men det tog ett tag Haha det saknades en kort pinnbult i kittet jag köpt så fick bli en gammal men men. Slutresultatet av allt, saknas dock fördelare då jag bestämde mig i sista stund att jag köper nog en ny istället.