3113
Sök

Steg 3 med sportkayalysator

81 Inlägg
28 april 2020
Trådstartare
Tja!

Jag har en Saab 9000 2,3t 1997a som jag planerar steg 3 på. Jag undrar vad kravet är i avgasväg då jag just nu har original vid katten och framåt. 3" är de bakom katten. Undrar om det går att köra ett steg 3 maptun trimm med 3" downpipe och en 3" keramisk sportkatalysator sen som det är resten av vägen efter kissen.

Mvh

1 036 Inlägg
28 april 2020
Saab_basse skrev:
Tja!

Jag har en Saab 9000 2,3t 1997a som jag planerar steg 3 på. Jag undrar vad kravet är i avgasväg då jag just nu har original vid katten och framåt. 3" är de bakom katten. Undrar om det går att köra ett steg 3 maptun trimm med 3" downpipe och en 3" keramisk sportkatalysator sen som det är resten av vägen efter kissen.

Mvh

Kör på 3 tums downpipe och sportcat och resten av ditt 3 tum smile

4 822 Inlägg
28 april 2020
en sportkat lär funka utmärkt vid besiktningen, jag körde med en 100 cells racekat utan problem, det gällde bara att varmköra den ordentligt innan.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 146 Inlägg
28 april 2020
Rackat funkar fint, bara att se till att man kör ett bra program. Många dåliga program där ute

81 Inlägg
28 april 2020
Trådstartare
Mangisen skrev:
Saab_basse skrev:
Tja!

Mvh

Kör på 3 tums downpipe och sportcat och resten av ditt 3 tum smile

Får bli så!

81 Inlägg
28 april 2020
Trådstartare
Christian S skrev:
en sportkat lär funka utmärkt vid besiktningen, jag körde med en 100 cells racekat utan problem, det gällde bara att varmköra den ordentligt innan.

Aa får la bli så.

81 Inlägg
28 april 2020
Trådstartare
amazinjoey skrev:
Rackat funkar fint, bara att se till att man kör ett bra program. Många dåliga program där ute

Tänkte som sagt köra sportkatt istället för racekatt går det fortfarande? eller är de allra bäst med racekisse. Tänkte köra maptun program eller kanske nordic.

Sök