Tjenare! Det är så att jag har felkod P0303 och P1393 om jag inte minns fel. Bilen går ojämt, ryckigt och bluddrar som fan från tomgång till ca 3000rpm och när man gasar fullt. Det jag har gjort är att plockat bort insugsröret till spjällhuset och lackat om den, samma sak med kobran, klamman mellan kobran och turbon ser ut att sitta rätt men jag tror att den drar tjuvluft där emellan för att motorrummet blir ovanligt varmt samt att kylarvattnet kokar "hörs när man stängt av bilen och öppnat huven så hör man i kylarslangen att det kokar men tempmätaren visar som den ska. Är tacksam för alla svar
Får prova med startgas sen när jag kommer hem och motorn är kall. Vet inte men den blir mycket varmare än vanligt. Kunde höra kylarvattnet koka efter jag stängde av bilen men då var tempmätaren på arbetstemp
Vi vet fortfarande inte vad det är för bil eller vad det är för motor, vi vet inte ens om det är bensin eller diesel. Jag har googlat lite och det där med Kobra verkar vara något som vissa saab har?
Vi vet fortfarande inte vad det är för bil eller vad det är för motor, vi vet inte ens om det är bensin eller diesel. Jag har googlat lite och det där med Kobra verkar vara något som vissa saab har?
Har varit idag och fixat lite olika delar såsom tändkasett, avlastningsventil, magnetventil, spridare och O-ringen som ska sitta mellan turbo och kobra. Ska försöka klämma på allt förutom spridarna idag. Hört att man måste mappa om styrdonet vid spridarbyte.
Tack för all hjälp! Bytte alla grejerna i onödan. Men tur att man lånar från skroten på obestämd tid. Det var äckligt dåliga tändstift med över 3mm gap, såg någonstans att dem ska vara 1mm gap! Bilen går lika bra som den vore helt ny, Inga missljud eller nånting.