2723
Sök

200sx, corrado vr6 eller bmw 328?

410 Inlägg
25 januari 2007
#21
Bmw'n eller corradon tycker jag !

Copyright @ Rybbs Production

499 Inlägg
25 januari 2007
#22
beemern skrev:
Hellquist skrev:
Corradon eller 200:an. BMW:n är väl fin men har inte en chans i detta sällskapet..
inte förvånad att du säger de. du kör ju traktor...
Haha! Bli inte lipig nu för att jag inte valde BMW:n... BMW:n är ju mycket vanligare än vad de andra och 200:an och Corradon är ju snyggare enligt mig.


terazzi
25 januari 2007
#23
hahahaha skoj läsa detta alltså tongue
smaksak, testa båda två och köp den som passar dig bäst.. jämför dem,vi kan sitta här och säga välja den och den.. o han som kör BMW och Nissan 200sx, han vet... men det spelar ingen roll för det är ändå upp till dig själv smile

Hade tagit 200an utan o tveka så, men det e jag.. enligt mig,snyggare,kvalite' d vete fan,men billigare e det garanterat ^^ lätt meckade.. försäkringen e inte så dyr heller om man ska jämföra med BMW'n.. men d spelar ingen roll, testa båda två,kolla med försäkring o sånt..
Senast redigerat av terazzi (25 januari 2007)

7 120 Inlägg
25 januari 2007
#24
Kollade lite på hur mkt var och en kostade (den billigaste som såg finast ut valde jag)
Corrado VR6 - http://www.blocket.se/vi/10604011.htm?ca=18_s
BMW 328 - http://www.blocket.se/vi/10689254.htm?ca=18_s
Nissan 200sx S13 - http://www.blocket.se/vi/10532181.htm?ca=18_s

Mest prisvärd? 200sx
Snyggast? 200sx
Mest effekt, minst pengar? 200sx

terazzi
25 januari 2007
#25
Aerodynamik skrev:
Kollade lite på hur mkt var och en kostade (den billigaste som såg finast ut valde jag)
Corrado VR6 - http://www.blocket.se/vi/10604011.htm?ca=18_s
BMW 328 - http://www.blocket.se/vi/10689254.htm?ca=18_s
Nissan 200sx S13 - http://www.blocket.se/vi/10532181.htm?ca=18_s

Mest prisvärd? 200sx
Snyggast? 200sx
Mest effekt, minst pengar? 200sx
hehe den röda hade jag köpt nu om jag hade haft alla pengar tongue
den är i ovanligt fint skick så smile

7 120 Inlägg
25 januari 2007
#26
terazzi skrev:
Aerodynamik skrev:
Kollade lite på hur mkt var och en kostade (den billigaste som såg finast ut valde jag)
Corrado VR6 - http://www.blocket.se/vi/10604011.htm?ca=18_s
BMW 328 - http://www.blocket.se/vi/10689254.htm?ca=18_s
Nissan 200sx S13 - http://www.blocket.se/vi/10532181.htm?ca=18_s

Mest prisvärd? 200sx
Snyggast? 200sx
Mest effekt, minst pengar? 200sx
hehe den röda hade jag köpt nu om jag hade haft alla pengar tongue
den är i ovanligt fint skick så smile
Of course wink

Undra vilken av bilarna som drar till sig mest blickar?

terazzi
25 januari 2007
#27
Tror faktiskt på corradon där via färgen wink
men BMW'n e ju inget speciellt.. pizza räser..o ni behöver inte påpeka jag inte har en bil,tycker fan så ändå tongue o mitt val är ju redan färdigt smile 200sx 4 life.. hehe

7 120 Inlägg
25 januari 2007
#28
terazzi skrev:
Tror faktiskt på corradon där via färgen wink
men BMW'n e ju inget speciellt.. pizza räser..o ni behöver inte påpeka jag inte har en bil,tycker fan så ändå tongue o mitt val är ju redan färdigt smile 200sx 4 life.. hehe
haha, vi har några E36 i vår stad. Alla kommer från mellanöstern(är ingen rasse) det är liksom bara så typiskt tongue


200sx 4 ½ life
Skyline 4 life big_smile

terazzi
25 januari 2007
#29
Aerodynamik skrev:
terazzi skrev:
Tror faktiskt på corradon där via färgen wink
men BMW'n e ju inget speciellt.. pizza räser..o ni behöver inte påpeka jag inte har en bil,tycker fan så ändå tongue o mitt val är ju redan färdigt smile 200sx 4 life.. hehe
haha, vi har några E36 i vår stad. Alla kommer från mellanöstern(är ingen rasse) det är liksom bara så typiskt tongue


200sx 4 ½ life
Skyline 4 life big_smile
vi har inte en enda där jag bor nu, inte sett iaf..glad för det e jag smile*inte rasse heller*
ser mer 740 o sånt, men sen finns det en fin gammal saab 900 med dump o mys smile
hehe håller med dig, 200sx o skyline smile yeah..oj nu kanske vi gick off-topic..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
#30
terazzi skrev:
Tror faktiskt på corradon där via färgen wink
men BMW'n e ju inget speciellt.. pizza räser..o ni behöver inte påpeka jag inte har en bil,tycker fan så ändå tongue o mitt val är ju redan färdigt smile 200sx 4 life.. hehe
Varför ska alla blanda in fördomar i ett bilköp? Det har inte alls med saken att göra!

Jag tänkte köpa en 325/328 för att bilen är relativt hållbar, drar inte så mycket bensin som andra lika stora motorer gör, och har en underbar motor med ett otroligt vrid.
Dessutom låter 6:an underbart. Dock är det ingen turbo...

Visst, 200sx är snygg, men gillar man BMW 328 (vilket jag gör) så ska man strunta i detta pizza-skitsnacket. Det är bilen man gillar, inte fördomarna.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 582 Inlägg
25 januari 2007
#31
Jag hade satsat på en VW Corrado VR6, för att det är en ganska ovanlig bil, sen motorljudet på en VR6 är nästan oslagbart smile sen så är det även tyskkvalité och det är aldrig fel. Fast smaken är som baken jag hade personligen uteslutit 200SX då dom börjar bli lika vanliga som 740 tyvärr hmm

Fast det är ditt val så smile

terazzi
25 januari 2007
#32
John87 skrev:
terazzi skrev:
Tror faktiskt på corradon där via färgen wink
men BMW'n e ju inget speciellt.. pizza räser..o ni behöver inte påpeka jag inte har en bil,tycker fan så ändå tongue o mitt val är ju redan färdigt smile 200sx 4 life.. hehe
Varför ska alla blanda in fördomar i ett bilköp? Det har inte alls med saken att göra!

Jag tänkte köpa en 325/328 för att bilen är relativt hållbar, drar inte så mycket bensin som andra lika stora motorer gör, och har en underbar motor med ett otroligt vrid.
Dessutom låter 6:an underbart. Dock är det ingen turbo...

Visst, 200sx är snygg, men gillar man BMW 328 (vilket jag gör) så ska man strunta i detta pizza-skitsnacket. Det är bilen man gillar, inte fördomarna.
haha jag va ju ironisk med ^^ d e som med volvo som man kallar svenne bilar, bara ett exempel.. ja d e klart som fan man gillar bilen,kan inte hålla med dig mer smile
men som jag sa, det är inte upp till oss.. det e upp till han som startade tråden..han borde jämföra själv istället för o lyssna på oss..

Studerande
463 Inlägg
25 januari 2007
#33
Jag hade då tagit 200sx utan att tveka. Åkte med en kompis som hade en sån (trimmad), fyyyy fan alltså big_smile Jag skiter i om det är "turboshit", den gick galet bra.
Jag har också själv provkört en 328, och jag måste ju säga att den inte är i närheten av så bra som alla säger att den är... Tror att många köper den för att det står BMW på den. Motorn var fin men i övrigt? Njaaaee... För vanlig också imo.
Corradon tycker jag är grymt snygg (har inte provkört någon), men jag tycker inte att det är riktigt rätt med framhjulsdrift på en sportbil.

Tack för mig!

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

7 120 Inlägg
25 januari 2007
#34
Pappi skrev:
jag hade personligen uteslutit 200SX då dom börjar bli lika vanliga som 740 tyvärr hmm
Lika vanliga som 740?
haha, det finns cirkus 3000st S13 i sverige.
Volvo 740 finns det typ 100 000st.
Sen kommer volvo 740 alltid förbli ful och fyrkantig

japs-nörd
76 Inlägg
25 januari 2007
#35
200sx så klart....inget snack

Perfekt bil o man ska köra drifting, bana eller bara ha o rejsa med

sen är det lätt att plocka ut effekt ur en 200 sx också men små medel
Senast redigerat av sneaky200sx (25 januari 2007)

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar

terazzi
25 januari 2007
#36
sneaky200sx skrev:
200sx så klart....inget snack

Perfekt bil o man ska köra drifting, bana eller bara ha o rejsa med

sen är det lätt att plocka ut effekt ur en 200 sx också men små medel
yeah wink precis smile

1 582 Inlägg
25 januari 2007
#37
Aerodynamik skrev:
Pappi skrev:
jag hade personligen uteslutit 200SX då dom börjar bli lika vanliga som 740 tyvärr hmm
Lika vanliga som 740?
haha, det finns cirkus 3000st S13 i sverige.
Volvo 740 finns det typ 100 000st.
Sen kommer volvo 740 alltid förbli ful och fyrkantig
Det är en självklarhet att det finns fler 740 i Sverige än vad det finns 200SX
men de jag mena var att alla ungdomar väljer en 200SX då det är en billig budget "sportbil"
Visst är volvo 740 ful och fyrkantig, men 200SX är inte häller världens snyggaste orginal, fast snygga kan man få dom ordentligt då det finns oändligt med styling smile

Men som sagt det är upp till killen att bestämma om han vill ha kvalité på bilen eller inte big_smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
#38
Pappi skrev:
Det är en självklarhet att det finns fler 740 i Sverige än vad det finns 200SX
men de jag mena var att alla ungdomar väljer en 200SX då det är en billig budget "sportbil"
Visst är volvo 740 ful och fyrkantig, men 200SX är inte häller världens snyggaste orginal, fast snygga kan man få dom ordentligt då det finns oändligt med styling smile

Men som sagt det är upp till killen att bestämma om han vill ha kvalité på bilen eller inte big_smile
Håller med här. 200sx börjar bli otroligt populär bland ungdomar.
Dels för att den är så lätt att styla. Dels för att det är relativt lätt att plocka effekt ur den, och dels för att "alla andra har en".
Det sista tilltalar mig inte alls.

Sen går det inte att jämföra en trimmad bil med en otrimmad som "response" gör.
Orättvis jämförelse tycker jag.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

2 665 Inlägg
25 januari 2007
#39
Nissan går fet bort! Den pajar efter 20min då är riset klart!  Välj bmw eller corrado.
Jag är ju vw fan men är inte så förtjust i corrado formerna. Antingen gillar man den eller inte.
Jag har tänka likadant, 328 coupe med 6a och bakhjulsdrift, NICE men tyckte inte om inredningen i bmw gillar den mera i corradon.
328 har nog dyraste försäkringen!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

7 120 Inlägg
25 januari 2007
#40
John87 skrev:
Pappi skrev:
Det är en självklarhet att det finns fler 740 i Sverige än vad det finns 200SX
men de jag mena var att alla ungdomar väljer en 200SX då det är en billig budget "sportbil"
Visst är volvo 740 ful och fyrkantig, men 200SX är inte häller världens snyggaste orginal, fast snygga kan man få dom ordentligt då det finns oändligt med styling smile

Men som sagt det är upp till killen att bestämma om han vill ha kvalité på bilen eller inte big_smile
Håller med här. 200sx börjar bli otroligt populär bland ungdomar.
Dels för att den är så lätt att styla. Dels för att det är relativt lätt att plocka effekt ur den, och dels för att "alla andra har en".
Det sista tilltalar mig inte alls.

Sen går det inte att jämföra en trimmad bil med en otrimmad som "response" gör.
Orättvis jämförelse tycker jag.
200sx S13 piskade BMW M3 i det mesta från sin tid.
Säger det något om bilens prestanda?


Sök