2889
Sök

200sx, corrado vr6 eller bmw 328?

.......
2 655 Inlägg
25 januari 2007
Hellquist skrev:
beemern skrev:
Hellquist skrev:
Corradon eller 200:an. BMW:n är väl fin men har inte en chans i detta sällskapet..

inte förvånad att du säger de. du kör ju traktor...

Haha! Bli inte lipig nu för att jag inte valde BMW:n... BMW:n är ju mycket vanligare än vad de andra och 200:an och Corradon är ju snyggare enligt mig.

ne lipar inte för att du inte valde bmw men ja skrattar bara åt alla som kör volvo och snackar skit om bmw som är bättre innom de mesta gällande komfort/effekt och så. tongue inge illa om volvo nu men de ska krävas en hel del 1000lappar me fixande innan jag skulle vilja köra en...

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
25 januari 2007
Rickard-v skrev:
Nissan går fet bort! Den pajar efter 20min då är riset klart!  Välj bmw eller corrado.
Jag är ju vw fan men är inte så förtjust i corrado formerna. Antingen gillar man den eller inte.
Jag har tänka likadant, 328 coupe med 6a och bakhjulsdrift, NICE men tyckte inte om inredningen i bmw gillar den mera i corradon.
328 har nog dyraste försäkringen!

Brors 328 ligger på 500/månad, lagom!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

499 Inlägg
25 januari 2007
beemern skrev:
Hellquist skrev:
beemern skrev:

inte förvånad att du säger de. du kör ju traktor...

Haha! Bli inte lipig nu för att jag inte valde BMW:n... BMW:n är ju mycket vanligare än vad de andra och 200:an och Corradon är ju snyggare enligt mig.

ne lipar inte för att du inte valde bmw men ja skrattar bara åt alla som kör volvo och snackar skit om bmw som är bättre innom de mesta gällande komfort/effekt och så. tongue inge illa om volvo nu men de ska krävas en hel del 1000lappar me fixande innan jag skulle vilja köra en...

Ok.. Annars är det typiskt denna sidan och på många andra ställen att man måste försvara sin egna bil. Hade jag dissat 200:an så hade någon annat sagt att jag har en "traktor" smile Jag vet inte att jag snackade skit om BMW:n? Du måste ju säga att de är ju betydligt vanligare än en 200sx eller en Corrado? Sedan sa jag inte att 3-serien, (E46 och E36) är fula, för det är de verkligen inte.. det är ju inte en Corrado snyggare heller.. däremot de nyare BMW är ju inte vackra någonstanns.. (Kom till motattack nu när jag klankar ner på de nya BMW! Nya Volvo måste ju vara fula med, eller hur?  wink )

.......
2 655 Inlägg
25 januari 2007
Hellquist skrev:
beemern skrev:
Hellquist skrev:

Ok.. Annars är det typiskt denna sidan och på många andra ställen att man måste försvara sin egna bil. Hade jag dissat 200:an så hade någon annat sagt att jag har en "traktor" smile Jag vet inte att jag snackade skit om BMW:n? Du måste ju säga att de är ju betydligt vanligare än en 200sx eller en Corrado? Sedan sa jag inte att 3-serien, (E46 och E36) är fula, för det är de verkligen inte.. det är ju inte en Corrado snyggare heller.. däremot de nyare BMW är ju inte vackra någonstanns.. (Kom till motattack nu när jag klankar ner på de nya BMW! Nya Volvo måste ju vara fula med, eller hur?  wink )

hehe lite sanning kanske. men visst alla nyare bilar e fula tycker jag. volvos sista "bra" modell va ju 940/960 som va bakhjulsdriven och nyare bmw är inte så snygga heller. men ja trycker de va synd att bmw gick bort ifrån sina 4st runda lampor tongue.

283 Inlägg
25 januari 2007
328 utan tvekan!

36 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
Det börjar luta åt en 328.
Ingen som har förslag på nån annan rolig bil i samma prisklass?

Herr
1 722 Inlägg
25 januari 2007
adde_k skrev:

Köp du en bmw! Så stiger värdet nån milliprocent på min ;> nae, men skämt o sido, bmw gör bra bilar. sen e dom snygga i originalutförande också. Men jag själv väljer 200an i alla lägen:) over and out!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

1 582 Inlägg
25 januari 2007
Aerodynamik skrev:
John87 skrev:
Pappi skrev:
Det är en självklarhet att det finns fler 740 i Sverige än vad det finns 200SX
men de jag mena var att alla ungdomar väljer en 200SX då det är en billig budget "sportbil"
Visst är volvo 740 ful och fyrkantig, men 200SX är inte häller världens snyggaste orginal, fast snygga kan man få dom ordentligt då det finns oändligt med styling smile

Men som sagt det är upp till killen att bestämma om han vill ha kvalité på bilen eller inte big_smile

Håller med här. 200sx börjar bli otroligt populär bland ungdomar.
Dels för att den är så lätt att styla. Dels för att det är relativt lätt att plocka effekt ur den, och dels för att "alla andra har en".
Det sista tilltalar mig inte alls.

Sen går det inte att jämföra en trimmad bil med en otrimmad som "response" gör.
Orättvis jämförelse tycker jag.

200sx S13 piskade BMW M3 i det mesta från sin tid.
Säger det något om bilens prestanda?

Och vad drömde du sedan då?

Herr
1 722 Inlägg
25 januari 2007
Pappi skrev:
Aerodynamik skrev:
John87 skrev:

Håller med här. 200sx börjar bli otroligt populär bland ungdomar.
Dels för att den är så lätt att styla. Dels för att det är relativt lätt att plocka effekt ur den, och dels för att "alla andra har en".
Det sista tilltalar mig inte alls.

Sen går det inte att jämföra en trimmad bil med en otrimmad som "response" gör.
Orättvis jämförelse tycker jag.

200sx S13 piskade BMW M3 i det mesta från sin tid.
Säger det något om bilens prestanda?

Och vad drömde du sedan då?

http://web.200sx.nu/ombilarna/test_acceleration.asp

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
beemern skrev:

Du ska veta att jag hade lite roligt åt att läsa ditt inlägg smile

Köpte precis en Volvo och är jättenöjd.
Jag tänkte köpa en BMW 328, men hade inte pengar, så det blev en Volvo 740 istället.

Jag har fått massa skit för detta både här och "IRL", men jag förstår inte varför.
"Traktor", "Container", "Svenne-kärra", whatever. Varför ska så många låta fördomar styra bilköp? Hör ju inte till, utan att bilen gör det den ska och ägaren är nöjd.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

terazzi
25 januari 2007
John87 skrev:
beemern skrev:

Jag tänkte köpa en BMW 328, men hade inte pengar, så det blev en Volvo 740 istället.

Jag har fått massa skit för detta både här och "IRL", men jag förstår inte varför.
"Traktor", "Container", "Svenne-kärra", whatever. Varför ska så många låta fördomar styra bilköp? Hör ju inte till, utan att bilen gör det den ska och ägaren är nöjd.

håller med dig helt smile

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
25 januari 2007
adde_k skrev:

Köp du en 328:a men försök att få tag på en med m-paket och kolla även upp miltalen ordentligt. För mer info kolla www.autopower.se  ------- Vägen till beroendet tongue
Lycka till!

36 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
vad ingår i m-paketet då?

607 Inlägg
25 januari 2007
adde_k skrev:

Oftast till det yttre med annat kjolpaket men det kan också vara inredning typ stolar, ratt, vxl-spak mm. Även styvare kaross kan det vara.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
Ckosworth skrev:
adde_k skrev:

Oftast till det yttre med annat kjolpaket men det kan också vara inredning typ stolar, ratt, vxl-spak mm. Även styvare kaross kan det vara.

Precis, det finns ju två olika sorters M-paket.
Det "billiga" med endast exteriört, d.v.s kjolar, front, andra lysen..
Det "dyra" med M-stolarna och resten av M-inredningen.

Lite lurigt ibland att se vad som är vad på annonser och så. Men det ska man titta lite nogare på vid ev. titt. Ett stort M-paket kan kosta en del extra.

499 Inlägg
25 januari 2007
beemern skrev:
Hellquist skrev:
beemern skrev:

hehe lite sanning kanske. men visst alla nyare bilar e fula tycker jag. volvos sista "bra" modell va ju 940/960 som va bakhjulsdriven och nyare bmw är inte så snygga heller. men ja trycker de va synd att bmw gick bort ifrån sina 4st runda lampor tongue.

Tycker precis så smile

En bil till som är rätt skojig i samma prisklass är en 850T5, med chip och 3" så har du nästan 300hk big_smile

Meister
6 763 Inlägg
25 januari 2007
Hellquist skrev:
beemern skrev:
Hellquist skrev:

Tycker precis så smile

En bil till som är rätt skojig i samma prisklass är en 850T5, med chip och 3" så har du nästan 300hk big_smile

Skulle inte hoppas för mycket av dom "300"hk. De ligger ju orginal ´på 225hk så jag skulle gissa på 250hk. 300 är jag väldigt skeptisk till att man få ´på de lilla

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
Hellquist skrev:

Tråkigt bara att framhjulsdriften förstör så mycket..

.......
2 655 Inlägg
25 januari 2007
terazzi skrev:
John87 skrev:
beemern skrev:

va bra att jag roat nån idag:D nu kan ja ju gå och lägga mej lycklig HAHAHA. nä orkar inte bry mej, blir alltid massa diskutioner när de gäller bmw vs nånting annat både de som kör svenssonvagnar och riskokar. menmen jag tycker att bmw är bra mycke bättre gällande kvalite, komfort, och bra me kraft med lite förbrukning. nu har ja sakt mitt hejhå...

499 Inlägg
25 januari 2007
beemern skrev:
terazzi skrev:
John87 skrev:

va bra att jag roat nån idag:D nu kan ja ju gå och lägga mej lycklig HAHAHA. nä orkar inte bry mej, blir alltid massa diskutioner när de gäller bmw vs nånting annat både de som kör svenssonvagnar och riskokar. menmen jag tycker att bmw är bra mycke bättre gällande kvalite, komfort, och bra me kraft med lite förbrukning. nu har ja sakt mitt hejhå...

Alla håller på sitt eget märke och gör allt för att ingen ska få smutskasta det.

Tror nog det är närmare 300hk med trim. Laddtrycket höjs ca en halv bar vilket borde vara möjligt att det ger 60-70hk?

Sök