2892
Sök

200sx, corrado vr6 eller bmw 328?

51 Inlägg
29 januari 2007
#81
Aerodynamik skrev:
Hur fan kan en 2tons tung FWD bil med 200hk göra 0-100 på 6,9sek?
medans en 1,4tons RWD bil med cirka 170hk göra 0-100 på (vad ni säger) 7,5sek.

Absurt

om det är corradon du menar så ligger den på 1,4 ton också!

★★★★★
455 Inlägg
29 januari 2007
#82
Aerodynamik skrev:
ozzy skrev:
Aerodynamik skrev:
Hur fan kan en 2tons tung FWD bil med 200hk göra 0-100 på 6,9sek?
medans en 1,4tons RWD bil med cirka 170hk göra 0-100 på (vad ni säger) 7,5sek.

Absurt

tjänstevikten på corradon är 1320kg, inte lustig han lämnar 200an långt bakom sej

Hade för mig att någon skrev 2ton innan, aja.

ja bmw tror jag någon skrev, men tror itne den riktigt väger så mycket endån, men man ska nog itne ta dn.se alla 0-100 uppgifter exakt

76 Inlägg
29 januari 2007
#83
"Hur fan kan en 2tons tung FWD bil med 200hk göra 0-100 på 6,9sek?
medans en 1,4tons RWD bil med cirka 170hk göra 0-100 på (vad ni säger) 7,5sek.

Absurt"

Jag fattar då fan inte hur du kan tro att en vr6a väger 2 ton iaf....

Olofström , Blekinge
211 Inlägg
29 januari 2007
#84
Aerodynamik skrev:
Hur fan kan en 2tons tung FWD bil med 200hk göra 0-100 på 6,9sek?
medans en 1,4tons RWD bil med cirka 170hk göra 0-100 på (vad ni säger) 7,5sek.

Absurt

Haha en Corrado vr6 väger så mycket som 1340 kg Inga jävla 2 ton haha...


36 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
#85
Odarslöv skrev:
BMW 328 ska du lätt välja, en ordentlig bil som är pålitlig och har mycket bra köregenskaper. Dem går riktigt bra tack vare sin dubbla vanos och sina 280nm. Dessutom är de relativt billiga att äga. BMW är kvalite!

Vad är vanos?

7 120 Inlägg
29 januari 2007
#86
LocKtar skrev:
en effekt på 200kusar är väl inget fall bilen väger 2ton sad måste ju va lite realistisk, man kollar vikt/hk.

Se!
Det var där jag fick det ifrån!
Kan väl inte allt om nån vw.

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
29 januari 2007
#87
Klurigt det här. Jag var sugen på en corrado förut, kör 325 nu och skruvar på en 200sx. Corradon räknar jag bort på en gång. Enda fördelen (ej provkört) är ju utseendet: en jävligt ovanlig bil. 328 är ju också ovanlig men med hela familjen e36 växer ju antalet "en del"...200sx är i mina ögon sveriges vanligste ungdomsbil.

Ska du lägga massa pengar på tuning/styling så är det absolut 200an.
Ska du köpa en bil och bara göra små billiga förändringar ska du absolut ha BMW'n.
Men senast jag kollade så låg 328 runt 20-30 000kr högre i pris än 325. Är det värt dom pengarna för några ynka hk?

Vad gäller 200 vs M3. Jämför med M3 e36 istället för e30 så blir det utklassning smile
Senast redigerat av Nasty (29 januari 2007)

Alla kan köra fort rakt fram...

911 Inlägg
29 januari 2007
#88
Jag skulle nog valt en 200sx i fint skick smile

pic up the phone, wazzzaaa

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
29 januari 2007
#89
Jag hade då valt bort FWD diirekt, förutom om man ska använda den som vinterbil, då är det jävligt bra me det,  Bmw'n tycker jag e ganska slö så jag åkte med när bror min körde en, här borta rullar det 4 st bmw / 0 VW corrado / 2 Nissan 200sx så måste ju säga att Corradon är ganska ovanlig, mest pgra av att det är framhjulsdrift, sen så finns det inte tokmycke styling till den, bmw'n har ju några få styling detaljer, Däremot så har 200an en hel drös med styling men dåligt med reservdelar (ekonomiplåt) där har den ett minus, ska man ha nya skärmar och så så kostar det 17 lakan för 4a nya bak kostar 5 lakan st fram kostar 3500 st

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

409 Inlägg
29 januari 2007
#90
provkör en corrado innan du bestämmer dig ;D

36 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
#91
vad sägs om en lancia delta då?

36 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
#92
Någon som vet hur stor skillnaden är mellan 325 och 328?

2 655 Inlägg
19 februari 2007
#93
skillnaden mellan 325 och 328 är att 328 är lite starkare (1hk) lite större slagvolym och framförallt förbättrar Vanos.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 februari 2007
#94
skillnaden mellanm 325/328 är att 328an har mer vrid. 325an har en lite rejsigare karaktär i motorn, medans 328an är en lite mer glidarbil, du behöver inte växla lika ofta, utan kan ligga och glida på femman nästan hela tiden. Skulle lätt valt 328an, riktigt råstark var den jag körde och den var helt original, drog på som sjutton redan från 2000rpm.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.


Sök