2154
Sök

Varför bilintresset?

194 Inlägg
26 januari 2007
Jag föddes in i en motorcykelfamilj, så egentligen är det motorcyklar som jag är mest intresserad av. Ingen i familjen är egentligen intresserad av bilar.

Det här med bilar har kommit mer och mer de senaste åren, när jag hade turen och skickligheten att skaffa mig min underbare pojkvän. Han kan typ allt och lite till om motorer och bilar och etanolkonvertering, så det blev naturligt att jag halkade in på bilar jag med.

En av höjdpunkterna på året är Elmia-mässan varje påskhelg. Man blir ju inte nådigt helfrälst i alla grymma idéer som visas där big_smile

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

892 Inlägg
26 januari 2007
Jag var redigt ointresserad av bilar, fanns inget mer tråkigt, så jag har egentligen inte brytt mig större delen av mitt liv...datorer har varit mitt kall...

Så kom den dagen då jag bestämde mig för att körkort kan vara bra, och då upptäckte jag nöjet. Det blev ju en hel del läsa och titta undertiden, bla upptäckte jag detta forum undertiden... smile

Nu är det ju inget jag jobbar med och liknande, och det är nog fortfarande datorerna som är roligast, men bilar är ett stort fritidsintresse. Önskar bara att jag hade en bil som var någorlunda hel, och ett garage, så man kunde leka lite med den utan att allt känns som att försöka sminka ett lik. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

519 Inlägg
26 januari 2007
Jag har alltid varit intresserad av bilar och motorer i allmänhet smile Farsan har inget bilintresse längre, för honom är det bara nånting man åker i så honom kan jag inte skylla på tongue
Fast får han tag i en Cheva -55a så kommer nog intresset tillbaka, alt en 70tals Granada 3000GXL kombi big_smile

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
26 januari 2007
vart uppvuxen med jänkare runomkring mig hela min barndom så saken va ju redan klar då big_smile      började skruva vid runt 8-9års ålder....  hade epa vid 14 års ålder:P utan kort ifs men de gick bra de med hehe

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
26 januari 2007
Jag får väl skylla på arv och ohejdad vana?! smile
Pappa byggde sidovagnshoj och jag satt i garaget och lekte under tiden. Och växte sedan upp ett par decimeter från en Ducatimotor på behagligt varvtal.
Mamma fann en ny man som hade med sig en jänkare och ett väl rotat bilintresse. Sedemera hade vi åkeri i familjen och renoverade jänkare i garaget.
Köpte min första egna bil när jag var 14 år. Skaffade första jänkaren när jag var 19, och byggde den för 400 meter rakt fram.
Flyttade ihop med en gubbe som också hade jänkare och hela gården full med bilar.
Och på den vägen är det... smile
// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 503 Inlägg
26 januari 2007
Blev ju ägare utav en a-traktor istället för en lätt mc eftersom farsan tyckte de var för farliga. Sedan dess så har det utvecklats till min stora hobby. Fast and Furious filmerna spelade nog in en rätt stor del me skulle jag tro.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

Smålänning
7 883 Inlägg
26 januari 2007
Har alltid varit intresserad av teknik, och det är väl ärfligt från farsan och släkten innan honom, och det va först vid 10 år som bilarna blev huvudintresset. Farsan har haft flera bilar och jag kommer ihåg den han hade då, En saab 99 GL men en femväxlad dervad låda så den varvade 2500 i 110. Men det riktigt stora intresset kom när jag va 14, då jag lärde mig att köra bil med en trimmad opel kadett 1200s caravan -78 på en åker. tongue

Mitt intresse av framför allt offroad kommer av att min farbror köpte sig en volvo valp som jag åkte, och åker, mycket i... Och det är skitkul big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fritids-designer
293 Inlägg
26 januari 2007
det kommer väl från pappa som är en riktig motortok. när man va liten fick man bil-modeller och mc-modeller och sen har pappa en sån jäkla verkstad, så där var man ju dagar in och dagar ut å bara roade sig wink
Jag å pappa gillar i stort sett allt som går på motor, men det är mest bilar och hojar smile

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

Klubbmannen
26 januari 2007
Jag är egentligen inte intresserad av bilar. Mest intresserad för att det sitter en motor i. Intresserad av mekanik, design och problemlösning. Inte själva bilarna.
Därav är jag inte ens det minsta intresserad av bilar av undermålig design. Exempelvis bilar med sugmotorer. Eftersom de är så pass grundläggande i effekt- och teknikprincip.

7 120 Inlägg
26 januari 2007
Kunde varenda bilsort(nästan iallfall tongue ) när jag var runt 3-4 år. Sen när jag blev lite äldre blev jag mer intresserad och började läsa om bilar. Då var det SAAB till 100%. Tyckte deras design var riktigt häftig och futuristisk. Tills den dagen "The Fast And The Furious" kom.
Den orangea Supran blev man fast för. I cirka 2-3år.

Då kom 2 Fast 2 Furious och en speciell bil.
Nissan Skyline R34 GTR. Behöver jag säga mer om det? wink

Fast i japs-bilar sen första stylade japs-bilen jag såg.

34 Inlägg
26 januari 2007
Ingen i familjen är särkilt bil intresserad utom brorsan. Men man hade inget att göra när alla andra polare gjorde lumpen så då började man stirra sig blind på bilar....

69 Inlägg
26 januari 2007
kan säga så här, allting började med "mariokart". och sedan var man bilintresserat resten av livet

mazda 323 gtr

Sök