3909
Sök

Varför bilintresset?

132 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
Jag blev infödd i en bilfamilj. Har alltid varit naturligt med sena kvällar i garaget för mig. Fast jag antar att inte alla har kommit in i den här trevliga delen av världen på samma sätt.

Hur blev du bilintresserad?

47 Inlägg
25 januari 2007
Farsan köpte en bil till mig när jag var 9 år! för jag tjata sen jag va 7 tongue

Audi Rs2
Bmw E30
Saab 9000 Viper

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
Farsan har ju köpt, fixat och sålt bilar sen jag föddes ungefär, så det va svårt att inte få intresset för bilar tongue

Nu går man i hans fotspår mer eller mindre, vilket jag är ganska stolt över att få göra smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

terazzi
25 januari 2007
Jag va kanske 2-3 år och fick en ferrari testarossa leksaksbil och sen dess va jag fast smile sen såg man ju Fast and Furious när man va äldre då gick man från dyrgripar som porsche till honda wink då va ju tanken och ha en Honda Civic med v-tech smile men nu är man fast i Nissan träsket.. hehe, kanske blev för mkt nu men..
Senast redigerat av terazzi (25 januari 2007)

Scania, javisst.
237 Inlägg
25 januari 2007
farsan höll på som ung men han har alltid kört långtradare. så först fastnade jag för lastbilar smile men sen fick jag bil när jag var 7, och dit blev det tongue fast jag har ju egen lastbil också, nånstans bland alla bilar smile

2 594 Inlägg
25 januari 2007
ja jag är praktiskttaget uppväxt i en verkstad min pappa om hans bror hade en bilverkstad och billack på gården så jag kan både skruva och lacka bilar rätt praktiskt smile

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
25 januari 2007
hmm, farsan har alltid hållt på me bilar, så d blev ju så att man gled in i samma intresse, lr ja, först var det motorcyklar å mopeder, MC intresset finns fortfarande kvar, (åker fiddy) och sen när moppen blev kall å åka på vintern kom bilintresset! ut å sladda! smile hehe... sen har det levt kvar i mig!! big_smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

482 Inlägg
25 januari 2007
Hmmm ... Intressant fråga, nu börjar man tänka big_smile.
Tror det var när jag var en liten jäkel, och fick en sån här matta med massa gator på. Fick även en liten leksaksbil, och då vart det att sitta och leka "köra bil" smile.

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
25 januari 2007
Far min (quattro-sweden på forumet) har alltid haft fina bilar och ja har tävlat i gokart osv, så det kändes naturligt att börja bara

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
25 januari 2007
började med leksaksbilar när man va liten å nu är de rediga bilar istället, de har alltid varit mitt största intresse smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

9 108 Inlägg
25 januari 2007
Jag var faktiskt ganska ointresserad av bilar tills jag köpte min första Omega smile Sen råkade jag surfa in på Opel Sport Clubs hemsida och sen var det kört, hittade massa kul som var till salu och sen var man igång. Köpte den nuvarande Omegan ett år senare.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
MilleN skrev:
Jag var faktiskt ganska ointresserad av bilar tills jag köpte min första Omega smile Sen råkade jag surfa in på Opel Sport Clubs hemsida och sen var det kört, hittade massa kul som var till salu och sen var man igång. Köpte den nuvarande Omegan ett år senare.

Måste säga att jag var helt ointresserad av Omega tills jag såg din.
Nu funderar man på att köpa en och kopiera din tongue

Har fortfarande kvar min första bil för övrigt, men den blev ju underkänd på besiktningen så det fick bli lite Volvo-åk för min del istället smile

Toxic
16 Inlägg
25 januari 2007
ja jag är upvuxen med två bröder och en pappa som är motor intresserad sen har jag kört cross mm men va inte så bilfötjust förns jag träffade min nuvarande man (ghost_boy83)
han fick mig att bli intressead dels för att han tog med mig på träffar sen har haft många fina byggen som jag vart delaktig i

.......
2 655 Inlägg
25 januari 2007
farsan har hållt på me bilar/lastbilar/skogsmaskiner och de mesta roligt som går på 4 eller fler hjul ända sen ja föddes så man har hängt me sen man lärde sej gå big_smile och de är ja väldigt glad över idag tongue. har även en bror som är 1½år yngre och han är hopplös på bilar och kan inte så mycke för han mest jagat tjejer medans jag varit i garaget XD

9 108 Inlägg
25 januari 2007
John87 skrev:
Måste säga att jag var helt ointresserad av Omega tills jag såg din.
Nu funderar man på att köpa en och kopiera din tongue

oh kul att höra smile Men varför inte vänta till hösten och köpa originalet? wink Skulle bli billigare hehe.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
MilleN skrev:
oh kul att höra smile Men varför inte vänta till hösten och köpa originalet? wink Skulle bli billigare hehe.

Mja, men det skulle jag inte ha råd med tongue
Dessutom tänkte jag få 740:n precis som jag tänkt innan jag "går vidare". Inte för att jag vill, utan för att jag bara fått för mig det. Nu när jag köpt den precis så kan jag ju lika gärna lägga lite tid på den smile

Nästa projekt kanske blir en Omega 3000...
Eller en BMW 328, får se lite tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 januari 2007
ja de är väll för att man är uppfödd i en "bil familj", farsan höll på å köra dragrace när jag föddes, å han höll även på med jänkare, jobbade på en bil verkstad osv å alla han kämde nästan höll oxå på med jänkare eller nån motor sport nästan så jag har varit bil intresserad sen jag föddes, eller motor intresserad kanske man ska säga eftersom jag gillar nästan allt med motor smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
25 januari 2007
Asså egentligen så vet ja inte hur de kommer sig!
men när andra i min ålder köpte o lekte med dockor, så var det istället bilar som gällde för mig..
kommer ihåg att det var en röd 740 som jag hade då som var min favorit...
hä hä--

Två ord räcker, SAAB knäcker

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
26 januari 2007
Det är roligt med bilar smile För min del började det nog pga att min farbror jobbar i usa med å renovera å bygga custom bilar å när han kom hem till sverige på högtiderna så hadde han med sig massor med kort på bilar han renoverat å byggt om, tyckte dom var så häfftiga, sen är ju farsan (å hans syskon) rätt kända innom bil världen med å bygga om och renovera jänkare, så på den biten har man ju varit med sen man kunde krypa typ big_smile
sen så är man ju uppvuxen på landet så fick ju köra stubbrejs när man ville typ kul som fan om man bara är 10 bast...

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

Slav
1 454 Inlägg
26 januari 2007
Hmm de e nog farsans fel. han har alltid hållit på med jänkare och dragsters.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Sök