3510
Sök

Banklån - Utslängd ur systemet?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
SEB:
Avslag okänd anledning

Ikanobanken:

Finns ingen histprik om dig! tro fan det har ju inte tagit lån förut! fick snacka med chefen inga lån här inte....

Citibank:

Avslag

Sökte lån på 60.000Sek
Jobbar utomlands bor hemma och tjänar MYCKET pengar
60k betalar jag av på 3månader utan problem inkomst:
30k/månad i NOK och 2000SEK i utgifter/månad

Är det bara låginkomst/Arbetslösa människor som får ta lån?
Har säkerhet borgenär och årsinkomster på närmare 400k....
Är jag helt jävla ute ur systemet?

Toxic
16 Inlägg
25 januari 2007
antar det eftersom du bor utomlands va lika dant för min kompis me

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
ghost_girl84 skrev:

Bor i sverige jobbar utomlands....Har inga betalningsanmärkningar eller liknande...

110 Inlägg
25 januari 2007
Lättast o få lån är ett personligt besök o trixet är att uppträda o prata som att du inte behöver ett lån... smile

Have a good time, all the time!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
SooLo skrev:
Lättast o få lån är ett personligt besök o trixet är att uppträda o prata som att du inte behöver ett lån... smile

Var inne på seb med min far som borgenär och han är guldkund för dom....nekade ändå!
han vart också förvånad och lite sur....

BTW- hon gnugga ögonen när jag visa lönespec....
Senast redigerat av MeloveGolf (25 januari 2007)

Toxic
16 Inlägg
25 januari 2007
MeloveGolf skrev:
ghost_girl84 skrev:

Bor i sverige jobbar utomlands....Har inga betalningsanmärkningar eller liknande...

jajag menade det är lite trött min kopis jobbar i norge men bor i sverige så hon pendlar men när hon skulle ta lån på en bil då gick det inte dom kunde inte se att hon hade nån inkomst eller nått

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
ghost_girl84 skrev:
MeloveGolf skrev:
ghost_girl84 skrev:

jajag menade det är lite trött min kopis jobbar i norge men bor i sverige så hon pendlar men när hon skulle ta lån på en bil då gick det inte dom kunde inte se att hon hade nån inkomst eller nått

nja jag sa det till ikanobanken dom kollade upp det och det var inga problem längre trodde jag dina inkomster är kanon tyckte hon DOCK fanns det ingen historik om mig! vaddå?
jo hade sett bättre ut om du ade haft ett lån...hur ska ajg kunna ta ett lån när dom nekar mig då? blir så sur kan iofs spara utan problem ville bara ha pengarna nu....

Toxic
16 Inlägg
25 januari 2007
MeloveGolf skrev:
ghost_girl84 skrev:
MeloveGolf skrev:

nja jag sa det till ikanobanken dom kollade upp det och det var inga problem längre trodde jag dina inkomster är kanon tyckte hon DOCK fanns det ingen historik om mig! vaddå?
jo hade sett bättre ut om du ade haft ett lån...hur ska ajg kunna ta ett lån när dom nekar mig då? blir så sur kan iofs spara utan problem ville bara ha pengarna nu....

va konstigt om dom såg hur mycket du tjänade jag och min man tog ett lån förut på våran v70 de va inga problem men det kanskke är lättare om man är två inte vet ja?
får man fråga vad det är du skall ta lån på ? smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
ghost_girl84 skrev:
MeloveGolf skrev:
ghost_girl84 skrev:

va konstigt om dom såg hur mycket du tjänade jag och min man tog ett lån förut på våran v70 de va inga problem men det kanskke är lättare om man är två inte vet ja?
får man fråga vad det är du skall ta lån på ? smile

Golf r32 + lite mumma till den wink *turbo* ....det skumma är ju att jag har borgenär? mina arbetskamrater lånar till hus osv dom frågar dom ingenting jag är dock bara 20 men har garanterat dubbla medel svensson lönen..

9 108 Inlägg
25 januari 2007
Jag har aldrig haft några problem med Nordea i alla fall. Gick in för att låna pengar och när dom frågade vad jag skulle göra sa jag avslappnat att jag skulle trimma bilen smile Jaha, vad roligt sa dom och klickade på lite knappar och några dagar senare hämtade jag kompressorsats. cool

Det var medlemslån så det kan väl haft med det att göra också. Facket som borgenär.

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
25 januari 2007
vänta en 1 elr 2 månader och kasta in så mycke pengar som du bara kan på ett konto,Så ska du se att efter det så kan du låna pengar.
-om man läser swedbanks hemsida,eller rättare sagt det stog på föreningssparbankens hemsida.

Varför ska man ta ut sparade pengar när man kan låna pengar och när man tittar på lån sidan, så står det kan du inte spara så får du inte låna.
Grovt översatt men det var exakt det som dom skrev fast med lite finare ord.

Diesel is the blood of satan.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
jinxs skrev:
vänta en 1 elr 2 månader och kasta in så mycke pengar som du bara kan på ett konto,Så ska du se att efter det så kan du låna pengar.
-om man läser swedbanks hemsida,eller rättare sagt det stog på föreningssparbankens hemsida.

Varför ska man ta ut sparade pengar när man kan låna pengar och när man tittar på lån sidan, så står det kan du inte spara så får du inte låna.

Har välfyllt konto! kastar in 15k+ varje månad som sparas
Provade aldrig nordea...tänkte på medlemslån också får kanske prova
det!

Supra MKIV TT
69 Inlägg
26 januari 2007
jag fick lån.. 19 år.. jobbat ett halvår.. inte med i facket eller nått sånt..
men jag hade typ 30-40 tusen på kontot när jag sökte lånet..
jag tog på över 100 tusen.. inga som hellst problem..

jag  fick tillochmed räntan som jag hade fått om jag var med i facket.. dom tyckte det var kul att jag skulle köpa en sådan bil typ..

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
26 januari 2007
MeloveGolf skrev:
jinxs skrev:

Har välfyllt konto! kastar in 15k+ varje månad som sparas
Provade aldrig nordea...tänkte på medlemslån också får kanske prova
det!

är du dömd för nån brott ?? om du är det så kan det vara en orsak....annars tror jag att dom bara jävlas med dej big_smilebig_smile lixom din egna bank vägrar att låna pengar till dig...när du har stadig inkomst...bra med pengar på banken osv...aja... lycka till

2 Inlägg
26 januari 2007
jag gick till forex och tog ett lån på 80000:- utan några problem men sen är dom också ett låneinstitut med lite högre ränta.

personligen hade jag ingen borgenär eller säkerhet men så har du ett fast jobb och deklarerar inkomsten så tycker jag det lät j***a konstigt att dom avslog.

den siste idoten e inte född ännu

289 Inlägg
26 januari 2007
MeloveGolf skrev:
SEB:
Avslag okänd anledning

Ikanobanken:

Finns ingen histprik om dig! tro fan det har ju inte tagit lån förut! fick snacka med chefen inga lån här inte....

Citibank:

Avslag

Sökte lån på 60.000Sek
Jobbar utomlands bor hemma och tjänar MYCKET pengar
60k betalar jag av på 3månader utan problem inkomst:
30k/månad i NOK och 2000SEK i utgifter/månad

Är det bara låginkomst/Arbetslösa människor som får ta lån?
Har säkerhet borgenär och årsinkomster på närmare 400k....
Är jag helt jävla ute ur systemet?

Faan vad konstigt att du inte fick lån, jag lyckades få på 100 tusen via bara mitt helgjobb med omkring 3:- på kontot så fick jag konstigt nog ett lån, visserligen var morsan och farsan med men ändå...:S
Btw, vad jobbar du med för något i Norge?
//Gatzone

452 Inlägg
26 januari 2007
polaren skulle ta lån till sin gamla bostadsrätt, han vart arbetslös men hade full ersättning från a-kassa. Hade sin farsa som borgenär och även han var väl typ någon guldklimp för föreningssparbanken .. de blev nekade. Farsan hotade med att ta ut alla sina pengar från swebank om de inte godkände polaren och återigen nekade dom ..
Gick till Gripen och där var det inget snack, lånet gick igenom utan några problem.

Samma ett par vänner till mig som startade eget. Skulle ta lån på typ (tror jag) 100.000:- vardera .. swedbank nekade .. Gripen godkände utan något snack ..

Jag skall ta ett lån nästa månad på 20.000:-. Morsan kommer stå på lånet men mitt banknr kommer registeras .. det är genom Resurs Bank och vi har lånat pengar där flera gånger
utan några som helst problem .. har fått bra avtal också!

643 Inlägg
26 januari 2007
småskummade igenom tråden. varför skulle hon gnugga ögonen när hon läste din lönespec? väldigt många i sverige som drar över miljonen om året. . jag hoppas du inte satt å berättade att jag tjänar si å så med pengar hela tiden. då förstår jag att hon blev trött.

ta det lungt som nån sa nästa gång. . typ som du inte behöver nått lån men ändå ska du ha ett.

1 453 Inlägg
26 januari 2007
Svenss0n skrev:
småskummade igenom tråden. varför skulle hon gnugga ögonen när hon läste din lönespec? väldigt många i sverige som drar över miljonen om året. . jag hoppas du inte satt å berättade att jag tjänar si å så med pengar hela tiden. då förstår jag att hon blev trött.

ta det lungt som nån sa nästa gång. . typ som du inte behöver nått lån men ändå ska du ha ett.

Haha...

Den här tråden stinker skryt om jag får säga mitt!! Visst är det tråkigt för dig att du nekas låna pengar, men har du frågat om VARFÖR du inte är betrodd?
Det kan knappast någon på det här forumet svara på...

Testat Aftonbladets blogg? smile
Senast redigerat av sveddan (26 januari 2007)

643 Inlägg
26 januari 2007
sveddan skrev:
Svenss0n skrev:

Haha...

Den här tråden stinker skryt om jag får säga mitt!! Visst är det tråkigt för dig att du nekas låna pengar, men har du frågat om VARFÖR du inte är betrodd?
Det kan knappast någon på det här forumet svara på...

Testat Aftonbladets blogg? smile

jag satt å funderade om jag skulle säga ett å annat jag med. . eftersom jag tror den egentligen handlar om att vi ska tro att han tjänar sådär mkt men jag höll käft big_smile
Senast redigerat av Svenss0n (26 januari 2007)

Sök