GurraG skrev:
Ja FireTraXX du verkar ha en jävligt vrång verklighets bild alltså.. som sagt det är egentligen väldigt få föräldrar som har möjlighet att låna ut så mycke pengar.. sen får du tycka att mina föräldrar är hur taskiga som helst men helt ärligt så vill jag bara ge sådana bortskämda jävlar som dej en smäll på käften.. ingen verklighets uppfattning överhuvudtaget utan bara tror att pappa ska betala hela livet
NEJ...
Jag vet mycket väl att inte alla har det lika lätt som jag.
Men det är ett lån, jag betalar tillbaka det.
Jag FÅR inte pengarna det är inte så...
Jag vet hur mycket en krona är värd, jag kör lastbil.
Jag tjänar inte fjorton triljarder kronor i sekunden, detta är det ENDA jag har lånat pengar av mina föräldrar till.
Jag tigger inte om pengar från dem till varenda liten sak jag vill ha.
Men nu är det så att jag bara jobbat i 4 månader och mamma ville ha tillbaka sin bil.
Så då var jag ju tvungen att köpa en bil, och jag ville inte ha en rutten liten peugeot utan jag ville ha en bra bil.
Därför bestämde jag mig för att låna en summa pengar från mina föräldrar och det var inget problem med tanke på min pappas ekonomiska tillstånd.
Och då ser inte jag något fel med det, precis som att låna från banken fast billigare.
Jag har fått skriva kontrakt på det, visserligen med flexibel avbetalning, men pengarna SKA betalas tillbaka.
Och varför har denna tråden börjat handla om mig och min situation?
För att jag skrev ett annat sätt att få ihop pengarna till bilen man vill ha?
Och ifall du vill slå mig så kom bara...
EDIT:
Brådhis skrev:
Ehm... Det är väl ändå en viss skillnad på att kunna låna av sina föräldrar och att FÅ pengarna...?!
Så... Lugna ner er ett par hekto nu och låt inte den Svenska nationalsporten avundsjuka få förstöra denna tråd!
FireTraXX lånade pengar av sina päron, nå´n annan lånar av banken... Vad är skillnaden egentligen? Det blir lite dyrare att låna av banken, men det är faktiskt egentligen den ENDA skillnaden...
//Brådhis
Tycker detta citatet passar bra här.