simlar skrev:
hey_it_me skrev:
Brådhis skrev:
Dom har ju inte rört bak och där står det rätt stolligt... +2,7 vänster och +0,9 höger är ju inte receptet på en en lyckad inställning.
Jag kan inte så mycket om det här. Vad bör det vara?
Till att börja med vill jag fråga, varför är protokollet på en E36 Compact?
Du har själv skrivit att du har en 2010 325i vilket bör vara en E90.
Redan där verkar ju något vara väldigt skumt.
Hjälper ju inte heller att någon sen försökt kludda över E36 så det står E9 eller nåt.
Toe fram ser man är justerad från +0,4mm vänster och +1,5mm höger till +1,00mm höger och vänster.
Toe bak däremot har dom inte rört och den står helt galet enligt protokollet.
Övriga värden ser helt OK ut.
Toe vänster bak är +2,7mm och Höger bak +0,9mm.
Eftersom toe vänster bak är alldeles för mycket står bakhjulen typ så här om du ser bilen ovanifrån:
/ |
Till höger om dessa mätvärden har du börvärden.
Bör är +1,4mm vänster och +1,4mm höger.
Till höger om dessa värden är max avvikelse från dessa värden, max avvikelse är +-0,8mm.
Dvs 1,4+0,8 = högst 2,2mm toe får det vara bak.
1,4-0,8 = Minst 0,6mm toe får det vara bak.
Däremot tvivlar jag på att börvärdena stämmer då protokollet som sagt är för en E36 Compact medan din bil är en E90.
Det viktigaste dock med toe är att höger och vänster sida ska vara samma för annars kommer bilen dra snett.