27 januari 2007
Trådstartare
tjenare alla volvo-kunniga där ute! jag har lite problem här. Jag har en 740 glt 16ventilare, och så häromdagen så kolla jag oljan,då fattades de lite,så råka ja hälla i lite för mycket, så ja hade hört av nån att om det är för mycke,så ede bara o köra, den kommer gå lite sämre, och ryka, men den förbränner bort det som är för mycket. Så då gjorde jag så, ute o kör, gasar på 2:an till typ 5tusen varv, och då kommer det ett helvetes rökmoln, och sen samma sak på 3:an, men nu går bilen bättre,efter några av dessa gas pådrag. frågan är, är de nåt farligt för motorn typ de som händer?
och en fråga till. Igår, innan ja körde bilen fyllde ja på kylarvatten+glykol till max-sträcket. sen när ja va ute igår och idag o körde,så nu när ja kolla,så va de på minst-strecket:S var fan har allt vatten tagit vägen? och de läcker ingenstans, och de har hänt ett par gånger att ja får fylla på lite vatten, och undrar var de tar vägen. Men kan toppen ha gått? och om den har de, hur kan bilen fortfarande gå så jävla tyst o fint, och den går precis likabra som innan när man drar på. och bilen kokar inte eller nåt. har ni nån aning?? HJÄLP!