3410
Sök

Problem med tankmätare opel astra kombi

73 Inlägg
7 november 2020
Trådstartare
Har en opel astra kombi -99 Har problem med tankmätaren som visar fel volym efter att jag precis tankat....den visar rätt när jag tankat men sen efter en stunds körning så kan den visa att jag måste tanka, men stänger jag av bilen o startar igen så visar den oftast rätt igen....vad kan vara för fel? tips mottages gärna

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
7 november 2020
jimmiD skrev:
Har en opel astra kombi -99 Har problem med tankmätaren som visar fel volym efter att jag precis tankat....den visar rätt när jag tankat men sen efter en stunds körning så kan den visa att jag måste tanka, men stänger jag av bilen o startar igen så visar den oftast rätt igen....vad kan vara för fel? tips mottages gärna

Visar den rätt eller fel när du tankat????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

6 128 Inlägg
7 november 2020
Steg ett är väl att fiska upp armaturen ur tanken och kolla hur den ser ut. Felen sitter ofta i nivågivaren. Ibland ser man direkt om något är fel, ibland får man mäta med multimeter.

73 Inlägg
7 november 2020
Trådstartare
den visar rätt när jag tankat

73 Inlägg
7 november 2020
Trådstartare
glömde notera att jag bytat nivågivaren

1 725 Inlägg
7 november 2020
Hmm, instrumentpanel eller kabelfel. Lycka till.
mvh/husse

73 Inlägg
7 november 2020
Trådstartare
befarade nästan något i den stilen att det kunde vara mätaren i panelen...alt. det du oxå nämner om kabelfel....har även fått höra att det kan bero på jordfel.....aja jag vet hur mycket jag tankar o kör just nu via trippmätaren med uträkning på ca 0,8L milen

Sök