Jag har funderat lite till o från om att bara byta tankmätaren,, men sen har det slagit mig om varför inte byta allt ändå när man håller på....då dök nästa fråga upp ang miltalet. För svinner inte nuvarande då iom den är digital eller lagras det så det visar rätt när man kopplar in allt sen igen?
problemet är att jag bytat givaren men mätaren fungerar precis när man tankat men efter en stunds körning så går mätaren ner o visar tom tank.
gjorde så innan jag bytade givare o även nu efter oxå....fick tips på att den kunde vara kabel fel eller att mätaren i intrumentpanelen är dålig....
sen nästa fråga är ju om miltalsmätaren kommer stämma om man bytar allt, för den tanken finns oxå att jag kan göra men allt annat fungerar så känns onödigt att byta allt.
problemet är att jag bytat givaren men mätaren fungerar precis när man tankat men efter en stunds körning så går mätaren ner o visar tom tank.
gjorde så innan jag bytade givare o även nu efter oxå....fick tips på att den kunde vara kabel fel eller att mätaren i intrumentpanelen är dålig....
sen nästa fråga är ju om miltalsmätaren kommer stämma om man bytar allt, för den tanken finns oxå att jag kan göra men allt annat fungerar så känns onödigt att byta allt.
Fungerar allt annat: Tanka alltid fullt och kör på trippen. Problemet löst.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
problemet är att jag bytat givaren men mätaren fungerar precis när man tankat men efter en stunds körning så går mätaren ner o visar tom tank.
gjorde så innan jag bytade givare o även nu efter oxå....fick tips på att den kunde vara kabel fel eller att mätaren i intrumentpanelen är dålig....
sen nästa fråga är ju om miltalsmätaren kommer stämma om man bytar allt, för den tanken finns oxå att jag kan göra men allt annat fungerar så känns onödigt att byta allt.
Fungerar allt annat: Tanka alltid fullt och kör på trippen. Problemet löst.
Funkar ju, men jag hade personligen velat ha en fungerande tankmätare oavsett. Är väl lite olika från person till person.
Men jo, byt bara tankmätaren om du kan. Så slipper du klabba med resten, miltal osv. Bryr du dig inte så mycket om det så kan du ju bara byta hela mätarhuset och anteckna miltalet på både det gamla och det nya i serviceboken, så har du dokumentation på det. Underlättar då vid försäljning ifall det skulle komma upp.
ja tankmätaren vill jag har fungerande för just nu kör jag via trippmätaren o på en ungefärlig förbrukning på 0.8L/mil, börjar tröttna på att räkna ut o köra på ungefärligt.
Vad jag vet så kan man byta bara mätaren, är samt lätt åtkomlig om man skruvar loss hela mätarhuset.
problemet är att jag bytat givaren men mätaren fungerar precis när man tankat men efter en stunds körning så går mätaren ner o visar tom tank.
gjorde så innan jag bytade givare o även nu efter oxå....fick tips på att den kunde vara kabel fel eller att mätaren i intrumentpanelen är dålig....
sen nästa fråga är ju om miltalsmätaren kommer stämma om man bytar allt, för den tanken finns oxå att jag kan göra men allt annat fungerar så känns onödigt att byta allt.
Fungerar allt annat: Tanka alltid fullt och kör på trippen. Problemet löst.
Funkar ju, men jag hade personligen velat ha en fungerande tankmätare oavsett. Är väl lite olika från person till person.
Men jo, byt bara tankmätaren om du kan. Så slipper du klabba med resten, miltal osv. Bryr du dig inte så mycket om det så kan du ju bara byta hela mätarhuset och anteckna miltalet på både det gamla och det nya i serviceboken, så har du dokumentation på det. Underlättar då vid försäljning ifall det skulle komma upp.
En tanke har slagit mig, kan bränsletryckregulatorn ha med saken att göra med tro?