Tack! Välkommen på resan!
Länkarna är mer eller mindre klara. Nedre fästena ska som tidigare nämnt kapas loss och kortas ner men avvaktar med det tills jag ser vart länkarna hamnar mot chassit sett eftersom jag kanske även behöver/kan montera dom bredare isär.
Överfästet är bara punktat, kommer plocka isär axeln och förvärma klumpen innan jag gör något mer där.
Axeln sitter inom en millimeter både i längd och sidled men är några cm för högt upp mot vad den antagligen kommer ligga vid körning.
Lägsta punkt på chassit vid denna höjd är ca 10cm så kanske blir något sorts sidokjolar eller dylikt om jag höjer mer då jag gärna ligger kvar runt 10cm till gatan.
Återigen med känslan med vatten över huvudet men tror detta blir nästa steg.
Lila/blå är vart det ligger en "balk" under golvet. Tanken är att fortsätta från detta och knyta ihop med övriga bilen längs det gröna.
Det röda symboliserar det främre fästet för nedre länkarmen, det kommer hamna lite mellan yttre och inre balk, förstärker antagligen precis framför så det fördelar lasten.
Övre länken hamnar som ni ser jäkligt långt fram, det kommer nog inte störa mig som förare egentligen men kanske ser lite udda ut. Ska fundera lite här vad jag vill göra.
Måste fortfarande komma på någon vettig förstärkning innan jag kapar bort balkarna och sätter dit dom nya, dock ingen större belastning på chassit just nu då motorn är direkt understöd av 3 pallbockar och bakaxeln står på egna hjul så att säga.
Här ser man vart främre fästet hamnar, kommer få kapa och flytta förstärkningen ut i sidled där så jag får upp länken och får ordentligt med rörelsemån.