jävligt nice bygge du har faan fått den bilen as läcker asså, men en fråga när man sätter in (turbo lr kompressor) så måste man lätta på kompressionen ifall det inte satt turbo lr komressor i den tidigare
jävligt nice bygge du har faan fått den bilen as läcker asså, men en fråga när man sätter in (turbo lr kompressor) så måste man lätta på kompressionen ifall det inte satt turbo lr komressor i den tidigare
klarar +-0.5Bar med orginal komp sen kan man montera kompplatta eller dubbla sharan packningar med mellanplåt så kan man ladda 1.5Kilo+
träligt att den rasade =/ motorenovering innan man överladdar är det bästa får nog göra det på min med =/ hoppas du får det fixat innan sommaren...
Japp då kör vi vidare Motorn funkar inte och det luktar bensin i vattenbehållaren, stålflis i oljan är inte heller bra har jag fattat det som.
Bensinfilter är bytt. Fint med nytt filter även om det säkert inte behövdes.... fin bild på mig när jag fattat att nått seriöst har hänt min motor, finns ingen anledning att stoppa vi hugger i motorn. Börjat plocka ner mitt topplock, ska kolla topplockspackning och cylinderlopp för skador... Japp håller på att ta loss kamaxlarna här och grenröret åker av också.... nu saknar jag den speciella nyckeln för att skruva loss topplocket. Undra vad för fina saker man kan göra nu då, kompsänkning? andra kamaxlar? få se vilka pengar blir över efter detta men plötsligt börjar jag meka motor med Glidskenorna var jättefina inte alls slitna.
Cylinder 1=5.5bar 2=4bar 3=5bar 4=11bar 5=8.5bar 6=4bar komp värderna när bilen var kall iaf,,, hällde i lite oja i en cylinder och då flög värdet upp till 10 på den.... kolvringarna kanske? ingen anning just nu få e vad som händer när jag öppnat motorn.
Allt som behövs nu är Rätt verktyg för att få loss toppen, ska inhandla det på biltema imorgon. Bultarna ska man återanvända dem eller måste man köpa nya???
Inspruten loss. Grenrören loss men jag kommer defenetivt köpa nya rostfria muttrar innan det åker på igen! Denna saken loss har nått med temperaturen o göra!
Olja ligger i cylinder nr2 pga att jag gjorde komptest i den. Ser ni något? Annars är det snustort i cylindrarna och jag ser inga skador på cylinderväggarna som den är nu.
nu ska du hona och o-ringa samt plana blocket.... hittade du inge skumt?
Nee det var inga skador på cylinder väggarna förutom vanligt slitage, ska ta loss kolvarna imorgon.
Plana blocket? menar du toppen? kommer inte flytta motorblocket ur bilen.
Oringa?
du kan välja plana block/topp....o-ringa är inget "Måste" men hjälper toppackningen att hålla tätt och ta upp trycket dock inte många som gör det...men plana toppen är alltid nyttigt så är man på säkra sidan....toppbultarna rekommenderas alltid att byta men många som återanvänder dom...
såg topp packningen bra ut? kolvringar?
renovering innan man överladdar bör alltid göras även vid små portioner kittet du har ska ju ge 280hp det ska den lätt klara om motorn är i dugligt skick...
fått loss kolv nr 1 & 6 nu, översta kolvringen sitter fast, flexar inget, understa sitter lite mer lösare men fast på nån sida. Nr 6 Nr 1 Några små märken ovanför kolvringarna på sidan av kolvarna. Var enkelt att få ut kolvarna, bara att putta dem uppåt från tråget. hmm nu då?
edit det var inte detta jag ville göra, ville ju bara styla bilen lite, totalt spårat ut