I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82Vin#10429" Min bil underhålls här!!
Jag är splittrad, Skruvkompressorer har ett underbart vinande men Turbo låter lite brutalare och är lättare att plocka ut mer effekt med på normala bilar.
Hade dock tagit Kompressor (igen) om jag fick välja Det är mer ovanligt och ballt. Skruv då såklart.
Jag är splittrad, Skruvkompressorer har ett underbart vinande men Turbo låter lite brutalare och är lättare att plocka ut mer effekt med på normala bilar.
Hade dock tagit Kompressor (igen) om jag fick välja Det är mer ovanligt och ballt. Skruv då såklart.
vad är en skruv kompressor? bild? 8-)
lånar tråden en sekund om det är lugnt..
äre nån som här på forumet lr har nån bild på någon (självklart inte personen) som eftermonterat en kompressor på en tex volvo 740 lr nån ovanlig svensson bil lr liknande?
vart kan man få tag i sådana lite mindre kompressorer?
och vad måste åtgärdas för att det ska funka på tex nu igen då en 740..
Är sugen på att bygga turbo. På en V8 så klart. Inte så många som gjort de. Men sedan med insprutning till det så kan man knappt komma på några bra anledningar till att åka med kompressor. Men det är helt klart fränt med en kopressor upp genom huven och vinandet ifrån remmen.
Gillade karaktären och ljudet på gamla kärran när varvräknaren började närma sig 7500, http://video.google.com/videoplay?docid … 7353965817 finns försig bolt-on turbokit också (kompressor+turbo) Så i Mina ögon 1. Grym sugmotor 2. Kompressor 3. Turbo
Det jag inte gillar på turbo är "gummisnoddseffekten" att det känns som att gaspedalen sitter ihop med spjället med just en gummisnodd, alltid en liten fördröjning. Visst kul med lite ketchupeffekt ibland också