Hej! Har funderat på vilken bil jag borde köpa som första bil, men behöver lite råd. Jag tycker att Volvo s60 2.5T och xc70 låter som 2 väldigt bra alternativ, säkra, billiga för det du får, ser rätt fina ut, osv. Har ni erfarenhet med s60 2.5t/XC70 från 2005 och framåt? Skriv gärna dina upplevelser och lite tips inför mitt bilköp, är kluven och öppen för andra förslag än bara volvo. Letar efter en snygg bil som kostar under 60 000 att köpa, inte drar så extremt mycket bensin, och som man kan skruva själv på utan att det blir hemskt dyrt. Och såklart gärna en motor med lika prestanda som 2.5T
Jag har haft ett antal S60/S80/V70 senaste 15 åren. Trevliga rejäla bilar. Länkarmsbussningar och strulande magnetventiler hör väl till vanligheterna.
Vill också bara förbereda dig på att det, som alltid här på Garaget kommer komma en massa inlägg om att du måste köpa Mazda, Honda, Toyota osv för att asiatiska bilar enligt vissa är det enda man vågar äga... Se´n finns det ju också vissa som av hävd bestämt sig för att hata Volvo. Du kommer märka vem som är vem. Men kom ihåg att i slutänden det är du som ska gilla din bil mest, inte alla andra.
Senast redigerat av Brådhis (19 mars 2021)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Jag har haft ett antal S60/S80/V70 senaste 15 åren. Trevliga rejäla bilar. Länkarmsbussningar och strulande magnetventiler hör väl till vanligheterna.
Vill också bara förbereda dig på att det, som alltid här på Garaget kommer komma en massa inlägg om att du måste köpa Mazda, Honda, Toyota osv för att asiatiska bilar enligt vissa är det enda man vågar äga... Se´n finns det ju också vissa som av hävd bestämt sig för att hata Volvo. Du kommer märka vem som är vem. Men kom ihåg att i slutänden det är du som ska gilla din bil mest, inte alla andra.
Tack för svaret, förstår precis vad du menar. Jag är ju öppen för förslag såklart, men man märker ju när folk ger mer än bara förslag haha. Finns nog sånt folk på alla forum
På en xc70 kan mer gå sönder (awd). Beroende på ålder och om du inte har flickvän ---> s60. Om du tänker skaffa barn snart ---> v/xc70.
Tänkte på samma sak där, lite mer som kan gå sönder när det är awd. S60 känns som en ungdomsbil, som rätt många vill ha som förstabil, medan xc70n är lite mer vräkigare och rejälare på något sätt. Men men, det blir nog S60 mest pga kostnader.
Hej! De är väl bra bägge två. Men varför Volvo när du kan få en fin Audi A6 Avant som är tystare och och drar mindre soppa (bensin). -Nu märkte du vilket märke jag föredrar.
Hej! De är väl bra bägge två. Men varför Volvo när du kan få en fin Audi A6 Avant som är tystare och och drar mindre soppa (bensin). -Nu märkte du vilket märke jag föredrar.
Förstår hur du tänker, men det var ju det där med priser. De gamla som man ser på blocket är kanske inte den finaste bilen man kan få tag på, särskilt inte kombin... Men en rejäl motor på de flesta!