Halloj tänkte höra här om det är någon som vet vad felet kan vara med min bil, 945-96 lh2.4 b230fk.
Bilen går alldeles för fett, efter nybytta stift så går motorn i kanske 15 min, sen dör den (slutar tända pga att stoften blir så jädra sotiga) gnistar försvinner alltså då. Har gått igenom 5 uppsättningar stift, och samma resultat varje gång (har självklart bytt nånting efter jag satt i nya stift)
Innan den dör så börjar den gå ojämt på tomgång (jätte) och när man försöker gasa bluddrar det satan och orkar knappt varva 3000rpm, går inte på alla cylindrar heller.
Det som är bytt är: bränslerelä, hallgivare, tändmodul, tändspole, tändkablar, fördelarlock, rotor, alla vakumslangar, turbo nyrenoverad med lager och packningar, spridare är kollade, provat annan lmm, annan bränslebox, tempgivare, bytt toppackning, insugspackning, grenrörspackning, spjällhuspackning,
helt UTAN resultat och jag håller på att bli tokig. Lambda är också bytt igår, startade bilen med nya stift i hopp om att stiften inte skulle vara svarta och igensotade, meen det var dom. Bilen dog då efter cirka 15 min när den stått igång Självklart.
Svar uppskattas verkligen vad det skulle kunna vara då jag håller på att ge upp och brist på ideer