Har små pillat lite med E28an.
Har fixat spolning och torkarna till strålkastarna. Motorn på ena sidan hade kärvat, men efter lite smörj så gick den fint igen!
Fick köpt ett par nya torkarblad till de yttre strålkastarna då det saknades ett blad på ena sidan.
Gjorde rent under motorn och hittade vart den läcker olja. Ny oljetrågspackning är beställd, så den får jag byta i vinter
Fick köpt mig en E30 som stått i 25 år
En platta öl fick jag köpa den för
Efter lite rensning av buskar så blev det en enkel match att få hem den
Tvättad och med vinterdäcken på så ser den riktigt skaplig ut. Orginalfälgarna behöll jag
Den var inte jätte rostig under som jag först trodde. Nya bromsar, bränslerör, bromsrör och en kylarbalk behövs. Men det får nästa ägare roa sig med
Fortsatte med E28an. Lossade spridarna och skall skicka in dom på kontroll/service. Bilen går lite ryckigt på låga varv och jämn gas. Märke också när jag lossade spridarna att jorden till spridarna var lös, och det kan ju vara orsaken till problemet.
Testade även så att kallstartsventilen funkade, och det verkar den göra.
Fortsättning följer när jag fått hem spridarna igen!