Du kan ta av korken på service kopplingen och testa trycka ner ventilen (sitter nära generatorremmen bredvid ECU lådan) om det inte finns något tryck överhuvudtaget har du troligtvis ett ordentligt läckage. Kommer det ut något kan det helt enkelt vara för lite i systemet (läcker ut genom åren fast det "inte finns läckage").
För att kontrollera om kompressorn fungerar så lägg på ac och ställ dig och titta på den. Den yttre skivan borde stå stilla när den är frånkopplad och med jämna mellanrum klickar det till och så börjar den följa med resten av remskivan som snurrar hela tiden. Om den inte hakar fast har du antingen för stort spel och behöver schimsa eller så kommer det ingen signal i kabeln till kompressorn. Det skall komma 12V i den enda tråden som går till kompressorn då ac är på inne i bilen (det som aktiverar en kraftig magnet som gör att kopplingen tar ihop)
Spelet kan kontrolleras med motorn avstängd med ett bladmått. För in det mellan den yttre och inre delen av remskivan. Om jag inte missminner mig skall det vara 0,5-0,8mm spel där. De brukar fungera med upp till 1,2 mm men över det orkar inte magneten hålla ihop kopplingen.
Som MACK skrev finns det en bra guide hur du schimsar kompressorn ifall det behövs. Jag använde den själv för några år sedan då jag hade samma problem.