tjena tjena.
psyket är upp och ner fortfarande, men har sakta tagit upp bygget igen.
Har fått hem lite saker efter en tid väntan, fått hem 3 st givare, IAT givare, vatten temp, olje-temp/tryck givare "alla 3 är Bosch" så det kommer funka bra till sprutet.
Fick även hem oljekylaren, Så ska iväg i moron och fixa an10 slang, då jag endå ska fixa färg och lite annat smått, på kvällen blir det ner till garaget, och fixa det sista med kabel dragning & lödda på alla kontakter. Var nere en runda nu på morgonen fick provisoriskt ditt satt oljekylaren, satt nog i minst en timme innan jag ens visste var jag skulle sätta den! har nog hittat ett hyfsat ställe att ha den på, så får helt enkelt se om det blir bra där sen när jag får slangen.
fick även lite kabel dragningar, till spridare, tändspolar på plats, hängde även dit den nya bränsle pumpen. slänger upp lite bilder.
oljekylaren hemma, med 2 st 90 graders An10 kopplingar.
IAT givaren från Bjp Race
Olje temp/tryck givaren, och luft nipple till turbon, ochså från BJp Race.
sist men inte minst vatten tempgivaren, Dyra givare, men är ett måste så det funkar som det ska till sprutet.
Som sagt höll på cirka 1 timme, vart jag skulle sätta kylen, sidorna gick inte, där går tryckrören, iom den är avlång, så var där enda sättet, jag tänkte
på insidan mellan intercoolern och den vanliga kylaren, men det går ju inte då, det är ingen plats och sätta den i mellan, tänkte sen ha den ovan på intercoolern, men blir skit i fall man behöver få av intercoolern snabbt. Så där den sitter nu blir nog bra, ska endå modda om fronten.
Orginal pumpen, och walbro walbro GSS342 255l/h
walbro pumpen är ju lite större och tjockare, så den passade inte riktigt, så fick kapa av botten, sitter inte stål tråd på nu, fäste pumpen med hållaren
& slangklämma. Så den sitter i tanken nu! så bränslet är färdig för nu! tanken är större soppa system sen om vi får motorn att lira som den ska!
Fördelaren är förberedd också! så hoppas nu bara jag får rätt Trigger signal..
kabel dragning färdig till spridare & tändspolar, men nä dem är inte färdiga, men nästan haha! vi ska göra dem snyggare. Har strumpa liggandes, så det ska monteras så fort alla kablar är dragna till rätt längder.
Som ni kan se, det är ren kaos här, vi håller på att rycka ur det gamla el systemet, men jag var lite för snabb, så glömde helt bort hur jag ska göra med tändningslåset, för har slängt alla andra gamla kablar! ;O antingen skippa det helt och dra nytt till en start knapp och switchs, så man får tändning ström. har ni någon ide eller så hojta gärna!
Fick plocka av insuget igen, för att byta till en annan olje-macka, Så jag kunde koppla in oljematningen till turbon & montera An kopplingarna till kylen.
Fick mitt tryckrörs kitt för 2 dagar sen, men fick tyvärr modda om det lite, då det inte passa turbon. Turbon ska ju vara monterad med insugs huset,
mot växellådan, men min turbo är på andra hållet, då mitt wastegate uttag om svetsat, därav tryckrörs kittet inte passar. men fick det att passa till slut.
Blev 180 graders böj, och en kortad 90 graders böj
Så blev det på vänster sida
övre röret, dock utan dump fäste, men det medföljer till den dumpen jag beställde, så får se om jag får det svetsat i helgen! om dumpen kommer vill säga.
Det är vad som har hänt just nu. jag försöka kämpa varje dag som går, ena stunden är allting bra, andra stunden så raseras allt..
Men jag känner bara nu att våren är runt hörnan, vill så gärna få ihop den nu så man ev hinner köra lite till sommaren.
stay tuned <3