Tjabba tjabba.
Liten uppdatering. Har fått lite mer gjort med bilen nu, börja närma sig bli färdig med bilen nu, dock lite kvar.
Har iallafall fått färdigt härvan till IAT, oljetryck/temp, vattentemp givaren. Så det som återstår nu är, Mac-ventil, Vtec solenoiden.
Montera kylaren, och alla nya slangar "som jag fortfarande väntar på" men bör komma om cirka 2 veckor.
Fick dumpventil's fästet på svetsat på mitt tryckrör nu i veckan, men har lite problem med orginal härvan, den är helt trasig, så hittar inte var jag kan hitta, så jag kan återställa härvan.. Så vet ni någon som har en oem härva till en ek3a 96a "eller har liggandes så hojta gärna"
Inte det snyggaste svetsningen, men duger gott till mig..
Fick hem min adapter häromdagen, då denna bosch givaren jag kör med är m10x1 gänga, och mitt d16 block är 1/8 BSPT gänga
så körde en 1/8 Bspt till 1/8 npt gänga, sen m10x1 gängtapp, så nu passar det på fint ;D
Så där satt den fint!
tryckröret på plats, dumpventil, & IAT givare på plats.
Så jävla skönt det börja ta sig nu, nu kan lönen få trilla in igen så jag kan få hem slangarna till oljekylaren
"fan vad dåliga bilderna blev, ny telefon så får lära mig alla dessa jävla inställningar
"
Det var lite som är fixat just nu, väntar som sagt på dem sista grejorna nu för att färdigställa hela bilen.
Sen kan jag börja så smått med utsidan, svetsa på ny skärm vänster bak, byta båda fram skärmar, & båda dörrarna.
Uppgradera framvagnen. så mer kommer så småningom
Stay tuned <3