Cuefa skrev:
Insåg att jag missade några av dina frågor.
Vi fick turligt nog ett avhopp på en annan Enyaq, vilket gör att vi kan ta in den bilen som visningsbil i hallen, och den visningsbilen vi har är alltså den jag plockar ut då.
Så rent lotto där skulle jag vilja påstå.
Annars hade jag fått vänta tills vi fått in en annan hallbil, o de byggs preliminärt vecka 7 som det låter nu.
Superb IV är ju en sjukt trevlig bil, jag kör ju dieselvarianten idag och är galet nöjd efter strax över 12000 mil.
Men som Du säger, snart kommer det inte gå o köra bensin heller pga kostnaderna... tankade min bil nu i morse. 1250kr för 60 liter diesel.
Ur led är tiden...
ID. Buzz verkar cool men frågan är hur nära konceptet dom kommer, eller om det blir eftergifter.
Den skulle ju kunnat få batteripaketet på 95kWh från E-tron t.ex istället för "vanliga" 77kWh batteriet som alla andra MQB-bilar har.
Utseendet har också ändrats en hel del och nu ser den ju mest ut som en blandning mellan en T6 och en Toyota Hiace, typ.
Men intressant är det i alla fall att VW pushar hårt för 100% el.
En intressant nyhet är ju däremot Cupra Born, som, sitt släktskap med ID.3 till trots, är duktigt mycket snyggare både på in- och utsidan.
Vi har precis levererat vår första.