Någon som har tips på , helst Plug In eller möjligen Elbil, som har justerbart ( höjd och lutning på sits, svankstöd och ryggstöd) passagerarsäte (helst eljusterbart) ?
Har kollat Toyota RAV4 plug in men den går bara att få med eljusterbart fram/bak passagerarsäte, inte höjd eller vinkel på sitsen.
Lexus kommer ju med en ny NX 450+ plug in men jag har inte lyckats klura ut om den går att få med justerbart ( höjd och lutning på sits, svankstöd och ryggstöd) passagerarsäte (helst eljusterbart) ?
Tesla model X har väl detta men den går ju lös på ca 700 000 begagnad
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Har bara kollat en utrustningsnivå (minns inte vilken) av den uppdaterade CX 60 Plug In och den hade el justerbar höjd och svankstöd men ingen möjlighet att justera vinkeln på sitsen .
Kanske har Skoda eller Audi det till bättre pris på sin MEB? Ibland gäller det ju att ha tur hur paketen är konfigurerade
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Kanske har Skoda eller Audi det till bättre pris på sin MEB? Ibland gäller det ju att ha tur hur paketen är konfigurerade
Audi har jag inte kollat men jag har kollat en Skoda Enyaq och just den utsrustningsnivån hade bara justerbar höjd, ej vinkel på sits eller svankstöd, på passagerarsäte . Hann dock inte kolla/fråga så noga men jag skall faktiskt kolla upp Enyaq lite mer. Verkar vara en ganska vettig bil tycker jag
Kanske har Skoda eller Audi det till bättre pris på sin MEB? Ibland gäller det ju att ha tur hur paketen är konfigurerade
Audi har jag inte kollat men jag har kollat en Skoda Enyaq och just den utsrustningsnivån hade bara justerbar höjd, ej vinkel på sits eller svankstöd, på passagerarsäte . Hann dock inte kolla/fråga så noga men jag skall faktiskt kolla upp Enyaq lite mer. Verkar vara en ganska vettig bil tycker jag
Väljer du elstolar så får du 14-vägs på både förar- och passagerarsida på Enyaq, förarsidan med minne.
Håller som bäst på att finalisera min leasing av en Enyaq och jag håller med dig - riktigt bra bil med smarta lösningar, helt ok utseende (speciellt sportline, vilket jag dessvärre inte har råd med) och bra räckvidd.
ID.4 finns ju med ergocomfort-stolar som också är otroligt bekväma, men resten av bilen e lite för "spejsad" för min smak och den är dessutom dyrare med samma utrustning, i alla fall för mig.
Kanske har Skoda eller Audi det till bättre pris på sin MEB? Ibland gäller det ju att ha tur hur paketen är konfigurerade
Audi har jag inte kollat men jag har kollat en Skoda Enyaq och just den utsrustningsnivån hade bara justerbar höjd, ej vinkel på sits eller svankstöd, på passagerarsäte . Hann dock inte kolla/fråga så noga men jag skall faktiskt kolla upp Enyaq lite mer. Verkar vara en ganska vettig bil tycker jag
Väljer du elstolar så får du 14-vägs på både förar- och passagerarsida på Enyaq, förarsidan med minne.
Håller som bäst på att finalisera min leasing av en Enyaq och jag håller med dig - riktigt bra bil med smarta lösningar, helt ok utseende (speciellt sportline, vilket jag dessvärre inte har råd med) och bra räckvidd.
ID.4 finns ju med ergocomfort-stolar som också är otroligt bekväma, men resten av bilen e lite för "spejsad" för min smak och den är dessutom dyrare med samma utrustning, i alla fall för mig.
Tackar för svar och tips.
När får du din Enyaq ? Vad blir det för utrustningsnivå och batteri? 2 eller 4wd ?
Skall försöka hinna med en grundligare test av Enyaq i morgon onsdag 17:e
Audi har jag inte kollat men jag har kollat en Skoda Enyaq och just den utsrustningsnivån hade bara justerbar höjd, ej vinkel på sits eller svankstöd, på passagerarsäte . Hann dock inte kolla/fråga så noga men jag skall faktiskt kolla upp Enyaq lite mer. Verkar vara en ganska vettig bil tycker jag
Väljer du elstolar så får du 14-vägs på både förar- och passagerarsida på Enyaq, förarsidan med minne.
Håller som bäst på att finalisera min leasing av en Enyaq och jag håller med dig - riktigt bra bil med smarta lösningar, helt ok utseende (speciellt sportline, vilket jag dessvärre inte har råd med) och bra räckvidd.
ID.4 finns ju med ergocomfort-stolar som också är otroligt bekväma, men resten av bilen e lite för "spejsad" för min smak och den är dessutom dyrare med samma utrustning, i alla fall för mig.
Tackar för svar och tips.
När får du din Enyaq ? Vad blir det för utrustningsnivå och batteri? 2 eller 4wd ?
Skall försöka hinna med en grundligare test av Enyaq i morgon onsdag 17:e
Så fort vi får in en ny hall-bil så får jag plocka ut den. Jag hoppas det sker förr snarare än senare men har inget datum än dessvärre...
Det är en ganska "plain Jane"-modell, med Loft inredning och inte så mycket utrustning. Det blir en 80 med bakhjulsdrift. Hade gärna tagit en Sportline 80x men det sa kalkylen nej till. Ska bli.... intressant, o se hur den beter sig på svensk vinterlandsväg. Jag pendlar 26 mil/dag sedan 8.5 år, och har kört fyrhjulsdrivet hela den tiden så det blir en utmaning kan jag tänka mig.
Jag tror Du kommer gilla Enyaq, den känns inte så spejsig som sagt, känns lite mer mogen än ID.4 (på gott och ont) och har en mer överskådlig interiör.
En kollega har just hämtat en Enyaq 60 RWD. Den hade han betalt 459k för innan bonus. Den hade bara 50kW laddning, men 11kW inbyggd laddare. Stora hjul gjorde att räckvidden blev strax över 30mil. Utan värmepump, det var tillval som blir standard nu framöver tydligen.
Jag kan tycka att under 400k efter bonus börjar likna något. Sen kan jag undra varför inte riktig snabbladdning ingår som standard och i övrigt är jag inte påläst om vad som ingår i baspaketet.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Det är faktiskt mindre skillnad än man tror i pris mellan Enyaq 60 och Enyaq 80, speciellt eftersom en hel del saker som snabbladdning och värmepump är standard i 80. Men ja, under 400k för så mycket bil är ändå långt ifrån dumt! 👍🏼 Min har ju ett utpris på 599k...
Det är faktiskt mindre skillnad än man tror i pris mellan Enyaq 60 och Enyaq 80, speciellt eftersom en hel del saker som snabbladdning och värmepump är standard i 80. Men ja, under 400k för så mycket bil är ändå långt ifrån dumt! 👍🏼 Min har ju ett utpris på 599k...
Avsaknad av värmepump lät konstigt men mycket riktigt: Efter en koll på Skodas hemsida så är pumpen numera standard även i 60-modellen. Gäller att ingen går på en praktblåsning och köper en "lagerbil" med lite rabatt nu
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Avsaknad av värmepump lät konstigt men mycket riktigt: Efter en koll på Skodas hemsida så är pumpen numera standard även i 60-modellen. Gäller att ingen går på en praktblåsning och köper en "lagerbil" med lite rabatt nu
Dom har väl gjort som Tesla och sålt en tomhylsa för att kunna säga ett i ögonfallande lågt pris som insteg.
Är man medveten om detta när man handlar bil så går det ju bra. 50kW laddning på DC är ju iaf hyfsat. I3:an i en annan tråd hade ju inte DC laddning alls(!)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Det är faktiskt mindre skillnad än man tror i pris mellan Enyaq 60 och Enyaq 80, speciellt eftersom en hel del saker som snabbladdning och värmepump är standard i 80. Men ja, under 400k för så mycket bil är ändå långt ifrån dumt! 👍🏼 Min har ju ett utpris på 599k...
Avsaknad av värmepump lät konstigt men mycket riktigt: Efter en koll på Skodas hemsida så är pumpen numera standard även i 60-modellen. Gäller att ingen går på en praktblåsning och köper en "lagerbil" med lite rabatt nu
Vet att det finns ett gäng sådana lagerbilar i sthlms-området. 🙈
Blev ingen test av Enyaq i går . Har dragit på mig en sån där riktigt manlig förkylning (dock ingen Covid, fullvaccinerad och testad) så jag är ganska knockad. Hoppas på nästa vecka.
Verkar ju vara bortåt ett halvårs väntetid på de flesta nya el och plug in bilar i dag.
Har iofs inte så bråttom och har dessutom svårt att handla för mer än halvmiljonen så det blir väl att vänta tills det kommer ut demobilar eller begagnade ,till bra pris. Skall då även hålla koll på det där med värmepump.
Avsaknad av värmepump lät konstigt men mycket riktigt: Efter en koll på Skodas hemsida så är pumpen numera standard även i 60-modellen. Gäller att ingen går på en praktblåsning och köper en "lagerbil" med lite rabatt nu
Dom har väl gjort som Tesla och sålt en tomhylsa för att kunna säga ett i ögonfallande lågt pris som insteg.
Är man medveten om detta när man handlar bil så går det ju bra. 50kW laddning på DC är ju iaf hyfsat. I3:an i en annan tråd hade ju inte DC laddning alls(!)
Teslorna är ju galet välutrustade som standard om man jämför med tyska bilar iofs,..
Blev ingen test av Enyaq i går . Har dragit på mig en sån där riktigt manlig förkylning (dock ingen Covid, fullvaccinerad och testad) så jag är ganska knockad. Hoppas på nästa vecka.
Verkar ju vara bortåt ett halvårs väntetid på de flesta nya el och plug in bilar i dag.
Har iofs inte så bråttom och har dessutom svårt att handla för mer än halvmiljonen så det blir väl att vänta tills det kommer ut demobilar eller begagnade ,till bra pris. Skall då även hålla koll på det där med värmepump.
Men kul och intressant att kolla är det ju
Audi Q4 Etron är det 7-14mån väntetid på i de flesta konfigurationer sägs det i dagsläget, sen är det så lång tid fram så det kanske blir kortare i verkligheten.
Avsaknad av värmepump lät konstigt men mycket riktigt: Efter en koll på Skodas hemsida så är pumpen numera standard även i 60-modellen. Gäller att ingen går på en praktblåsning och köper en "lagerbil" med lite rabatt nu
Dom har väl gjort som Tesla och sålt en tomhylsa för att kunna säga ett i ögonfallande lågt pris som insteg.
Är man medveten om detta när man handlar bil så går det ju bra. 50kW laddning på DC är ju iaf hyfsat. I3:an i en annan tråd hade ju inte DC laddning alls(!)
Teslorna är ju galet välutrustade som standard om man jämför med tyska bilar iofs,..
Det är förvånansvärt många bilar som är extremt svårt att konfigurera.
Säg att man har en handfull krav och sen överföra det till VW konfigurator är omöjligt. Man hamnar i en loop med olika paket som inte går att kombineras med vart annat. Till slut måste man ta toppmodellen för att få key less ihop med android auto och stolsvärme fram typ.
Inte sällan är det sjukt otydligt med. "Paket premium innehåller stolsvärme fram och bak." Jag förstår ju att standardnivån då inte har stolsvärme bak, men fram?! Det är ju faktiskt 50/50 där att bilen inte har stolsvärme fram i standard.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-