Hej körde min bil (volvo 940) till ombesiktningen förut idag, märkte sedan när de hissa upp den att det rann väldigt mycket vatten ifrån kylaren. Såg sen när den var nerhissad vart det rann ifrån då vare översta hålet ( se bilden) ser ut som gummi grejen har smält, för det ska väll inte vara ett hål där?
Varför kan detta hänt, bessmannen muttra om att de kanske var en isklump där i för men så gott jag minns har jag alltid kört 50/50 blandning, kanske missat..
Eller kan det ha något att göra med att min säkring 16 (fan, climate control) har smält så körde utan fläkt för var tvungen o göra ombessen idag, kan det blivit för varmt för det inte fanns någon fläkt och sen smält dendär ”pluggen”
Eftersom du skriver du kört utan fläkt så har det förmodligen blivit för varm så gummit inte orkade hålla fast givaren längre pga både värmen och kylvätsketrycket.
Eftersom du skriver du kört utan fläkt så har det förmodligen blivit för varm så gummit inte orkade hålla fast givaren längre pga både värmen och kylvätsketrycket.
Jag hoppas det för det hände ju ganska precis när fläkten slutade fungera. Så dumt av mig och inte tänka påt
Den säkringen du pratar om är ju till fläkten i kupén eller nått sånt. Har du inte ac så har du inte heller el-fläkt utan fläkten för motorkylning drivs med remmen som driver vattenpumpen.
Förmodligen har väl pluggen blivit dålig å tryckts ut bara.
Den säkringen du pratar om är ju till fläkten i kupén eller nått sånt. Har du inte ac så har du inte heller el-fläkt utan fläkten för motorkylning drivs med remmen som driver vattenpumpen.
Förmodligen har väl pluggen blivit dålig å tryckts ut bara.
Okej då vare inget med fläkten o göra, snöade väll in mig på att det var de för det hände så direkt efter säkringen paja.