Kört en Buzz idag. Vred växelväljarspaken "neråt" och då backade skiten... Kändes lite lustigt. Startknappen satt där tändningslåset satt på gamla vanliga bussarna. Fick luta mig ner/inåt för att hitta den. Den lilla skärmen på rattstången framför en stor tom svart oval ser väldigt underdimensionerad ut. Tyst & fint gick den iaf!
Håller med om att växelväljaren går åt "fel" håll. Men gillar att den i BUZZ sitter på en spak istället för integrerad direkt i mätarhuset som på ID.3/ID.4
Ja, mått är mått. Dom säger att ID3 är stor som en passat på insidan och som en golf på utsidan. För mig som kör stora modellflygplan så är liksom en total innerlängd viktigare men för gemene man så vinner väl benutrymme bak.
Beror alltså på hur man fyller sin volym.
För mig en 945 limo med Model S drivlina
JÄKLAR vilken härlig kombo... skulle utan tvekan kunna välja att åka elbil då
iof skulle jag vilja se en E-up med lite räckvidd och effekt.. som e-up gti typ.. älskar små bilar har iunget direkt behov av stora bilar... har ju en stor buss om jag mot förmodan skulle behöva få in något stort.. där får man ju in rätt stora grejer kan jag säga
13meter buss desutom skaplig lastvikt eftersom det är boggie buss
tittade på en på comic con det är ju inga vackra skapelser.. vet inte riktigt tanken baklom fordonet.. den var ju inte speciellt stor invändigt. varför man har ett 3meter djup på brädan förstår jag ännu mindre.. det får mig att tänka på en husbil eller ett av dom där hemska Iveco buss byggena som rullar runt med en säng i framrutan..
tittade på en på comic con det är ju inga vackra skapelser.. vet inte riktigt tanken baklom fordonet.. den var ju inte speciellt stor invändigt. varför man har ett 3meter djup på brädan förstår jag ännu mindre.. det får mig att tänka på en husbil eller ett av dom där hemska Iveco buss byggena som rullar runt med en säng i framrutan..
Kompromisser. Dom vill göra en bil som i så stor utsträckning som möjligt påminner om originalet, men köparnas krav på massor av teknik och dessutom krocksäkerhet gör ju att de inte kan följa originalet hur långt som helst.
Att de sen ska behålla ID. bilarnas "ID" gör ju också sitt för utseendet. Själv tycker jag nog den ser helt ok ut.
tittade på en på comic con det är ju inga vackra skapelser.. vet inte riktigt tanken baklom fordonet.. den var ju inte speciellt stor invändigt. varför man har ett 3meter djup på brädan förstår jag ännu mindre.. det får mig att tänka på en husbil eller ett av dom där hemska Iveco buss byggena som rullar runt med en säng i framrutan..
Kompromisser. Dom vill göra en bil som i så stor utsträckning som möjligt påminner om originalet, men köparnas krav på massor av teknik och dessutom krocksäkerhet gör ju att de inte kan följa originalet hur långt som helst.
Att de sen ska behålla ID. bilarnas "ID" gör ju också sitt för utseendet. Själv tycker jag nog den ser helt ok ut.
Tur man kan köpa en riktig typ 1 med eldrift. Krocksåkerhet är sekundärt utseendet är först sen effekt krocksäkerhet är för folk som räknar med att krocka. 😁 Finns rätt mycket trevliga typ 1 byggen i dårarnas paradis Kalifornien. Som är väldigt tilltalande liksom 911or och dylika classic bilar som är smaksatt ombyggda till eldrift
tittade på en på comic con det är ju inga vackra skapelser.. vet inte riktigt tanken baklom fordonet.. den var ju inte speciellt stor invändigt. varför man har ett 3meter djup på brädan förstår jag ännu mindre.. det får mig att tänka på en husbil eller ett av dom där hemska Iveco buss byggena som rullar runt med en säng i framrutan..
Kompromisser. Dom vill göra en bil som i så stor utsträckning som möjligt påminner om originalet, men köparnas krav på massor av teknik och dessutom krocksäkerhet gör ju att de inte kan följa originalet hur långt som helst.
Att de sen ska behålla ID. bilarnas "ID" gör ju också sitt för utseendet. Själv tycker jag nog den ser helt ok ut.
Tur man kan köpa en riktig typ 1 med eldrift. Krocksåkerhet är sekundärt utseendet är först sen effekt krocksäkerhet är för folk som räknar med att krocka. 😁 Finns rätt mycket trevliga typ 1 byggen i dårarnas paradis Kalifornien. Som är väldigt tilltalande liksom 911or och dylika classic bilar som är smaksatt ombyggda till eldrift
Du får nog se dig i minoritet gällande att prioritera utseende före säkerhet, men jag förstår ditt tänk. Kunde jag välja bägge skulle jag göra det.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
De hjulen som OCL monterat är AEZ Leipzig dark 9,5x21” ET45 fram med 265/40R21 däck 10,5x21” ET50 bak med 285/35R21 däck.
Original på den gulvita ovan är Däck fram HL235/45 R21 104T XL Däck bak HL265/40 R21 108T XL Fälg fram 8,5JX21 ET40 Fälg bak 10,0JX21 ET58 Så det är ingen större skillnad i bredd eller omkrets på de nya hjulen
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Kompromisser. Dom vill göra en bil som i så stor utsträckning som möjligt påminner om originalet, men köparnas krav på massor av teknik och dessutom krocksäkerhet gör ju att de inte kan följa originalet hur långt som helst.
Att de sen ska behålla ID. bilarnas "ID" gör ju också sitt för utseendet. Själv tycker jag nog den ser helt ok ut.
Tur man kan köpa en riktig typ 1 med eldrift. Krocksåkerhet är sekundärt utseendet är först sen effekt krocksäkerhet är för folk som räknar med att krocka. 😁 Finns rätt mycket trevliga typ 1 byggen i dårarnas paradis Kalifornien. Som är väldigt tilltalande liksom 911or och dylika classic bilar som är smaksatt ombyggda till eldrift
Du får nog se dig i minoritet gällande att prioritera utseende före säkerhet, men jag förstår ditt tänk. Kunde jag välja bägge skulle jag göra det.
Det krävs ett antal saker för en olycka det mesta kan man förebygga resten är slumpen som vill som den vill. Skulle man dö då så har man iaf gjort det i stil bakom ratten i en vw typ1 buss eller hur 😁. Dom ska ha skapligt med fart dessa byggen. Tesla Motors i dom 😁. Jag förstår inte varför elbilar måste utmärks sig så mycket det började ju när Toyota släppte sitt missfoster till hybrid som ser ut som strycl hyndai har ju en variant som måste vara tagen ur en si-fi serietidning från 70talet. Alla ska ha en skärm som totalt förblindar föraren och krångliga reglage i form av touch på dito bländade skärm. Där kommer ju retro elbilarna in. Där man väljer valfri 50-90taos bil och bygger en galen snabb elbil som ser snygg ut . Istället dessa missfoster
Tur man kan köpa en riktig typ 1 med eldrift. Krocksåkerhet är sekundärt utseendet är först sen effekt krocksäkerhet är för folk som räknar med att krocka. 😁 Finns rätt mycket trevliga typ 1 byggen i dårarnas paradis Kalifornien. Som är väldigt tilltalande liksom 911or och dylika classic bilar som är smaksatt ombyggda till eldrift
Du får nog se dig i minoritet gällande att prioritera utseende före säkerhet, men jag förstår ditt tänk. Kunde jag välja bägge skulle jag göra det.
Det krävs ett antal saker för en olycka det mesta kan man förebygga resten är slumpen som vill som den vill. Skulle man dö då så har man iaf gjort det i stil bakom ratten i en vw typ1 buss eller hur 😁. Dom ska ha skapligt med fart dessa byggen. Tesla Motors i dom 😁. Jag förstår inte varför elbilar måste utmärks sig så mycket det började ju när Toyota släppte sitt missfoster till hybrid som ser ut som strycl hyndai har ju en variant som måste vara tagen ur en si-fi serietidning från 70talet. Alla ska ha en skärm som totalt förblindar föraren och krångliga reglage i form av touch på dito bländade skärm. Där kommer ju retro elbilarna in. Där man väljer valfri 50-90taos bil och bygger en galen snabb elbil som ser snygg ut . Istället dessa missfoster
Titta på nya bensinbilar, de har liknande skärmar. Allt var inte bättre förr. Varken krocksäkerheten, luftmotståndet, körglädjen/prestandan eller funktionerna iaf. Utseendet kan vi diskutera men då föredrar jag 60- och 70-tal framför 90-tal.
Gjorde en lite testlastning av vår dotters rullstol samt en kort provtur med ID Buzz förra onsdagen.
Gott om plats för rullstolen och väldigt bekväm att köra. Sköna stolar och körställning som passar mig. Kändes inte så väldigt "bussig" även om formatet gör att den ju fångar ganska mycket vind i 120 km/h . Gick dock förvånansvärt tyst även i denna fart. Kändes bekväm och smidig på mindre vägar och i stan. Saknar dock möjligheten att förvärma stolarna i appen (går ej enligt säljaren) och möjligheten att få stolsvärme bar (inte heller det går att få enligt samma säljare).
Höjden från marken till lasttröskeln var lite väl hög för att man skall kunna lasta rullstolen riktigt smidigt. (skulle helst varit 5-10 cm lägre)
Gjorde en lite testlastning av vår dotters rullstol samt en kort provtur med ID Buzz förra onsdagen.
Gott om plats för rullstolen och väldigt bekväm att köra. Sköna stolar och körställning som passar mig. Kändes inte så väldigt "bussig" även om formatet gör att den ju fångar ganska mycket vind i 120 km/h . Gick dock förvånansvärt tyst även i denna fart. Kändes bekväm och smidig på mindre vägar och i stan. Saknar dock möjligheten att förvärma stolarna i appen (går ej enligt säljaren) och möjligheten att få stolsvärme bar (inte heller det går att få enligt samma säljare).
Höjden från marken till lasttröskeln var lite väl hög för att man skall kunna lasta rullstolen riktigt smidigt. (skulle helst varit 5-10 cm lägre)
Verkar konstigt att min Cupra kan förvärma både stolar & ratt, känns som om det borde gå o lösa tycker jag. Skoj o läsa om din upplevelse bakom ratten! Har inte hunnit testa den, o nu när jag troligen byter bana i yrkeslivet blir detta inte lika självklart längre.
Gjorde en lite testlastning av vår dotters rullstol samt en kort provtur med ID Buzz förra onsdagen.
Gott om plats för rullstolen och väldigt bekväm att köra. Sköna stolar och körställning som passar mig. Kändes inte så väldigt "bussig" även om formatet gör att den ju fångar ganska mycket vind i 120 km/h . Gick dock förvånansvärt tyst även i denna fart. Kändes bekväm och smidig på mindre vägar och i stan. Saknar dock möjligheten att förvärma stolarna i appen (går ej enligt säljaren) och möjligheten att få stolsvärme bar (inte heller det går att få enligt samma säljare).
Höjden från marken till lasttröskeln var lite väl hög för att man skall kunna lasta rullstolen riktigt smidigt. (skulle helst varit 5-10 cm lägre)
Verkar konstigt att min Cupra kan förvärma både stolar & ratt, känns som om det borde gå o lösa tycker jag. Skoj o läsa om din upplevelse bakom ratten! Har inte hunnit testa den, o nu när jag troligen byter bana i yrkeslivet blir detta inte lika självklart längre.
Jo enl. säljaren på VW så skulle det inte gå att förvärma sätena i app och inte heller få värme i baksätet.
Han sa att Skoda Enyaq iV har dessa features (har för mig att du skrev att så var fallet, i annan tråd på forumet) men att inte VW har det. Inte heller ID 4 om jag fattade rätt.
Så... vad kommer du att ha för profession framöver?