Det är inte ett system som låser och låser upp via slang med övertryck/ vakuum, som VAG hade ett tag?
"Depressuration time" låter ju lite som det.
Hade det själv på en Audi, där en slang gick av i böjen vid dörren.
Pumpen satt under baksätet.
Låste tyst och fint. Audin var en 1987 förvisso, men VAG brukar hålla fast vid koncept.
Men, att den markerar dörr öppen kan också vara en viktig ledtråd.
Sannolikt microbrytare i dörren.
Samma brytare ger två signaler.
En till komfortcentralen under förarstolen för ljuset, mm, och en till instrumentet för varningen.
Hade en Passat 2005 själv för länge sedan. (Elektriskt centrallås på den. Inte luft/vakuum)
Inte sällan blir låset slitet så microbrytaren inte kläms tillräckligt långt för att ge båda signalerna.
Fick fixa det i förardörren på 2005'an. Den var ändå rätt ny då.
Ljuset slocknade, men instrumentet pep för öppen dörr.
Centrallåset vet jag inte om/hur just det påverkade, för jag fixade det genast.
Komfortcentralen blir gärna vattenskadad av regnvatten som kommer in via torkardiket.
Senast redigerat av Mossan1 (2 februari 2022)