Det här då alltså en Mazda B3600 från -90 som köptes för 5000kr i höstas av en gammal herre, bilen startade inte men jag och pappa tänkte att det kan vi nog lösa så vi köpte den. Fick stå hos mina farföräldrar fram till i maj då vi inte hade möjlighet att få hem bilen innan snön kom. Bilen har varit obesiktad sen 2006 och har bara körts korta sträckor sen dess. Har gått 23xxx mil och tanken var först att göra den till A-traktor men jag tyckte den var för fin för att dö epa-döden
Fick hem bilen för några helger sen och är glatt överraskad av skicket på bilen, hade nämligen inte kollat så noga på den då vi köpte den. Än så länge har vi inte hunnit göra så mycket, det vi har gjort är tvättat bilen (behövdes verkligen) kört rubbing på lacken och fått bort all mossa och andra fula märken i lacken, kört autosol på chrome-lister och flakkåpan. Det gjorde bilen mycket trevligare att titta på
Vi har även skickat i ett batteri för att testa så att alla lampor funkar osv. Även tömt tanken då vi misstänker att det är skit i tanken/bränsleslangar.
Det ända på inköpslistan är nya bränslefilter. Söker även listen till passagerardörren så om någon har en sån i bra skick får du gärna höra av dig
Så här såg den ut vid inköp, lite mossa och fula svarta prickar i lacken. Även väldigt matt.
Så här ser den ut i dagsläget, väldigt fin i lacken efter rubbing och en tvätt. Väldigt fin för att ha stått så länge.
Kommer uppdatera den här tråden lite då och då med bilder osv