Bilen har stått sedan 1988 och har sedan några år tillbaka hängt nerplockad i karossvagga. Planen är att bygga en riktig "street machine" med lite klassiskt stuk. De gamla bladfjädrarna blir utbytta mot calvert racings... Visa mer
Pågrund av bilens historia på strippen så var självklart fästena till skuffgångjärnen även bortkapade, eftersom att jag inte vill att skuffen ska sitta med hood pins som förr så har jag nu tillverkat några fästplåtar och svetsat dit. Funkar galant, nu ska ett par gasfjädrar inhandlas och monteras.
Plockat isär och rengjort instrumenthuset, bytt några glas till belysningen och alla lampor. Ska beställa en original varvräknare och montera i mitten istället för ”performance indikatorn” som sitter original..
Nu är i princip allt till framvagnen klart för montage, väntar bara på några nya p-ändar och pitmanarm. Alla framvagnsdelar har blästrats, epoxygrundats och lackats med svart metallic och två lager klarlack.
Taket epoxygrundat, svartmålat och ljudisolerat. Anledningen till att jag gjort det nu är för att när jag fått ner bilen på hjulen så ska den iväg och få en burbåge isatt men före det måste det nya innertaket vara monterat..
Efter någon månads väntan så är äntligen alla delar till bakaxeln hemma (tack vare far min som tog hem allt i samband med jobbresa). Nu ska axeln kortas och monteras ihop sedan lär en upphängning byggas!