Ber om ursäkt att det är glest med uppdateringar här inne..
Planeringen för 2023 rullar på för fullt. Har lagt ca 20 timmar denna helgen i att bara leta delar och tillverkare av delar jag villhöver till bygget.
Jag hade en stor sak planerad för bilen till 2023 men den är så pass kostsam att jag funderar på att flytta den till senare under året eller till nästa säsong.
Detta gör att jag kommer kunna bocka av många fler saker på "att göra listan" istället.
Hur som så har jag äntligen börjat lägga ordrar på delar! Först ut blir en ny ratt! Här har jag pratat med en tillverkare under ca 2 veckors tid för att få tillverkat en ratt så som jag ville ha den. Och som vanligt går man lite utanför ramarna för att göra det lite mer unikt. Ratten kommer vara D-formad med perforerat nappa på sidorna. På botten och upp till kommer det vara svart och röd 2x2 Twill weave kolfiber som kommer få ett lager matt klarlack. Ratten har ett tjockare grepp också än original då jag tycker den är alldeles för tunn.
Har mycket mer saker på gång och de kommer presenteras så fort ordern är godkänd
Ratten kommer kompletteras med växelpaddlar i kolfiber och lite annat smått och gott.
Har kollat mycket på det här med 200 cell race katalysator. Som det är nu så låter bilen riktigt gott men jag kommer från en R33 GT-R med Tomei,, Allt låter för tyst! Jag är lite rädd att den där 200 cell katalystorn kommer dämpa för mycket så jag kollar på att köra de-cat istället. Har ju trots allt spjäll på rören så jag kan dämpa de
Blir de för jävligt och luktar för hemskt så kommer de bli 200 cell i framtiden.
Nu är det snart Black friday också och de finns en lista kan ni tro!! Nackdelen är att nästan allt är i USA och frakten har blivit hemsk så det är mycket prutande som gäller nu
Men delarna jag håller utkik efter nu under veckan är
Sänkfjädrar
MST cold air intake
Backspegelkåpor
Wind deflectors (Supran låter som en helikopter med rutorna nere)
Blitz eller Kansai strut bar
Charge pipe
MHD uni adapter
114 eller 130mm avgaspipor
Downpipe
Paddlar till ratten
ha de gott alla läsare!