5006
Sök

Varmgång på BMW 528 -98

16 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Har bytt vattenpump och termostat men den går ändå varm efter ett tag.
Har ingen värme i bilen heller.
Tror dock inte riktigt på att blockpackningen har farit eller att toppen är paj för att glykolen är som ny och oljan lika så. Sen så verkar den inte bygga speciellt mycket tryck i kylarn och den läker inte någonstans heller.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 februari 2007
Prova att fylla upp kylaren så det inte är luft i den, kör motorn varm och känn om kylaren är varm, är den det så är det luft i och termostaten öppnar inte då luft inte leder värmen tillräckligt bra...

406 Inlägg
5 februari 2007
Luft i kylsystemet, har du nån luftskruv så måste den vara den högsta punkten när du luftar, ibland får man lyfta bilen i framändan. Kommer inte ihåg riktigt hur man gör men jag tror du ska starta bilen o släpp lite på luftskruven, förhoppningsvis så kommer sista luften ut följt av kylarvatten så e de bara o stänga. Sök på www.autopower.se    jag tycker ja känner igen det som ett vanligt fel på din modell b.l.a
Lycka till

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

406 Inlägg
5 februari 2007
upps "bumpe" skrev visst samtidigt där....
Senast redigerat av skorpionen (5 februari 2007)

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

16 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Har redan lyft upp bilen fram och luftat men det hjälper inte. Tempen är samma på båda sidor av termostaten och kylarn är varm. Får nog snart ge mig och inse att toppen eller packningen är paj

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 februari 2007
Prova att spola igenom alla rör, slangar och kanaler för sig och ev lite rengöringsmedel o kolla så det inte är stopp bara, kolla så att hela kylaren är varm, lättast att kolla när den närmar sig 50grader...

Sök