Har åkt på en del bilträffar i sommar när vädret varit acceptabelt. Syntes även på gatebil i mantorp
Sen så har det hänt en del sen sist.
Övergått till en BPU setup av olika anledningar. Men främst för att få bruka bilen mer utan att det kostar panodil och bensinpengar i onödan
Gått å köpt mig en 9-3 coupé som jag ska ha som busbil istället. Tycker helt enkelt om att bruka denna 9000 för mycket och vill fortsätta göra det relativt smärtfritt.
Bottendelen renoverades under semestern.
Har alltså gått tillbaka till T25 setup och original spridare. Lämnar enl firman mappen är gjord hos 270hk 400nm med deras recept.
Allt godis ligger kvar i garaget, tar knappt en dag att återställa ifall jag vill åka fort igen men nu är som sagt tanken annat.
Kommer bygga lite enkelt ljud i den. Planen är att få in en 6,5" i varje dörr samt andra högtalare fram & bak.
Sen har jag mina true coilovers (riktiga fjäderben) liggandes inköpta sen i sommras. Märket är BC racing med 16KG fjädrar samt såklart justerbara dämpare. Kommer ge mig på att montera dom i vinter. Dom kommer underlätta för att slippa skrapa däcksidor samt antagligen avge mer styvhet.
Den kommer tjäna syftet att vara en väldigt trevlig bruksbil för sommrarna som man kan åka långresor utan att behöva ödsla 1.5 liter milen på motorväg å 2 liter i stan.
Huvudfokus kommer aldrig lämna den här bilen. 9-3an kommer alltså bli mer av ett sidoprojekt.
Så är status just nu