Hej .. Som rubriker lyder så är jag ute efter en stadsjeep/ kombi med hög markfrigång med extra knuff. Alltrack, XC modeller är inte av intresse. Jag ska förtydliga min önskan känner att jag kanske vilselett behovet, bilen ska användas för dagligt bruk och den högre markfrigången krävs för vissa ändamål, alltså inte en renodlad offroad bil. En stadsjeep kanske skulle passa bättre som rubrik. Mina krav är : Bensin Automat Fyrhjulsdrift Budget 200k
Cayenne alt Touareg lär du väll få mest HK för pengarna. Både Touareg och Cayenne har ju blivit halvpopulära som offroad bilar och har ju både diffar, effekt och markfrigången för det.
Cayenne alt Touareg lär du väll få mest HK för pengarna. Både Touareg och Cayenne har ju blivit halvpopulära som offroad bilar och har ju både diffar, effekt och markfrigången för det.
Touareg och Cayenne har INTE rosat offroaden, enligt de bilar och förare jag sett. Har bl a luftintaget för lågt för att kunna passera "milda" vattendrag = halvdjupa diken/vattensamlingar. Men, men - mycket beror på föraren. Har själv provkört exemplar med luftfjädring - som kommer i egensvängning och slår i marken på ojämnt/"guppigt" underlag. Händer INTE med Land Rover och Range Rover som också har luftfjädring.
Cayenne alt Touareg lär du väll få mest HK för pengarna. Både Touareg och Cayenne har ju blivit halvpopulära som offroad bilar och har ju både diffar, effekt och markfrigången för det.
Touareg och Cayenne har INTE rosat offroaden, enligt de bilar och förare jag sett. Har bl a luftintaget för lågt för att kunna passera "milda" vattendrag = halvdjupa diken/vattensamlingar. Men, men - mycket beror på föraren. Har själv provkört exemplar med luftfjädring - som kommer i egensvängning och slår i marken på ojämnt/"guppigt" underlag. Händer INTE med Land Rover och Range Rover som också har luftfjädring.
Jag vet inte hur populära dem är för att köra i lera mm, men det verkar populärt att bygga om dem och sätta på 33 eller 35" däck. Det är bara googla off road cayenne så hittar man massvis med ombyggda Cayenne.
Skall man köra mycket off road får man väll sätta dit en snorkel antar jag.
Men bil med mycket kraft och bra markfrigång som dessutom har hög och lågväxel med diffbromsar så tror jag det är den bilen som bäst passar TS önskemål inom budgeten på 200K.
synd att det var lite dålig budget annars hade ju en trackhawk passat in perfekt men dom kostar ju tyvärr lite... men det är skapligt umf i dom iallfall
Det är väl endast med viss fantasi bilar som Land Rover, Nissan Patrol och UAZ tex kan beskrivas som att dom har "extra knuff" (som iaf jag tolkar som prestanda?).
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Hej .. Som rubriker lyder så är jag ute efter en stadsjeep/ kombi med hög markfrigång Tacksam för förslag
MVH Daniel
Brådis, jag siktade på det första önskemålet i tråden = hög markfrigång! I skogen puttrar man, eller i alla fall jag, fram på ettan och lågväxel samt under 1000 rpm.
Hade inte "extra knuff" skrivits hade jag lagt till Samurai, Jimny och Niva.
Hej .. Som rubriker lyder så är jag ute efter en stadsjeep/ kombi med hög markfrigång Tacksam för förslag
MVH Daniel
Brådis, jag siktade på det första önskemålet i tråden = hög markfrigång! I skogen puttrar man, eller i alla fall jag, fram på ettan och lågväxel samt under 1000 rpm.
Hade inte "extra knuff" skrivits hade jag lagt till Samurai, Jimny och Niva.
Inte alla som ska ut i leran, ska man bara dra båt/husvagn eller hästsläp på halvtaskigt underlag så fungerar nästan vad som helst. En cayenne eller Touareg klarar allt detta exemplariskt