Finns det någon som köpt bil utan att titta på den och sen ha något slags biltransport företag te o hämta den? Har hittat en bil jag vill köpa men den är lite väl långt bort för mig o köra men Assistancekåren har gett mig ett väldigt vettigt pris på att ta hem den åt mig. Hur gör man för att både jag och säljaren ska känna sig trygg vid ägarbyte på distans, går det ens att göra ägarbyte på distans? Är detta något jag ens ska försöka göra eller är det bara korkat?
nja,, jag brukar vilja kika på bilen,, om den ej är ett riktigt lik som man bara ska ta delar ifrån, men då hämtar jag själv, lite dyrare bilar vill jag kolla upp
Jag ska köpa bilen för så pass lite pengar så jag bryr mig inte riktigt om vilket skick det är egentligen. Lite som att köpa en gammal rosthög för delar😄
Hybrid...men då hade du väl skickat bilder på Priusen?! Köpte en Honda CB 750 från 1969 (sand cast) från en firma i USA, Californien för några år sedan men då hade jag sett åtskilligt med bilder på den men det var ändå lite läskigt att skicka över flera hundra tusen.
Ja, korrekt Jaka. Köparen fick flera bilder (15?) till sig via Blocket inkl. en bild på 2 små stenskott ovanför en framlampa där rost fått fäste. Vidare fick han bild på hybridkontrollen på senaste service som bekräftade att bilen är ok i hybridsystemet. Ett papper som för övrigt är rätt värdelöst då bilen numera är över 10 år gammal. Rasar den (batteripack, hybridsystem) idag gäller inte Toyotagarantin.
Sen så ville han ha ha foto på gula pappret och mitt körkort. Vilket han fick med undantaget för kontrollkoden som jag täckte över med körkortet. Sen fick jag pengarna swishat till mig och vi gjorde ägarbyte via Transportstyrelsen. Bilen stoppades in i ett garage så länge enligt överenskommelse och köparen plockades upp från en tågstation på kvällen ett par dagar senare. Han gick runt bilen ett varv och sa "kanon, då drar jag hem".
Sen var den affären avslutad.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jag ska köpa bilen för så pass lite pengar så jag bryr mig inte riktigt om vilket skick det är egentligen. Lite som att köpa en gammal rosthög för delar😄
Är det så lite pengar som du tycker att det är så är det väl bara att köpa den.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Är det så lite pengar som du tycker att det är så är det väl bara att köpa den.
/Benny
Säljaren kan väl bekräfta att bilfan startar och går iaf.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Det var mycket goda tankar. Och en snygg motorcykel! Det handlar om 6 tusen, och jag tycker säljaren verkar vettig. Enda problemet är att jag ska vänta i två veckor på att bärgaren ska köra dit där jag tänker köpa bilen och det är ju rätt stor risk att bilen blir såld innan mig på två veckor. Jag lägger ut om det blir nåt bilköp och hur det gick för mig isåfall. Tack för alla svar!