3864
Sök

Nej Nu Har Jag Fått Nog Av Den Nya Regeringen!!!!

terazzi
7 februari 2007
Trådstartare
1. Aldrig gillat dem
2. Bara snobbar som röstar på dem
3. Gör rika rikare, o fattigare ännu fattigare

ja nu undrar ni säkert aggressionen, och den är att sen Moderaterna vann valet så har dem höjt skatten på trafikförsäkringen och nu ska dem lägga in ett förslag att man ska betalat skatt på trafikförsäkringen om jag fattat det rätt?*hänvisar till länken*

http://www.bilsport.se/news.php?id=42957

Nej fy fan för moderaterna, hur fan kan man rösta på dem? okej, e man rik så förstår jag tongue
alla vill självklart ha pengar..

Så vad tycker ni om detta förslaget?
blev as sur när jag läste detta..
hoppas fan dem inte ens får sitta i 4 år..

Live the dream
358 Inlägg
7 februari 2007
Jag fick inte rösta över huvud taget...så skyll inte på mig wink
Konstigt...jag är född i Sthlm av en Svensk mor och Norsk far (nej pappa "Födde" inte mig men ni fattar vad jag menar) på 60talet följde barnens medborgarskap, pappans. Så med andra ord är jag en svensk norrman...jobbar, betalar skatt, och helaköret som vilken svensk som helst...men jag får inte rösta!!! J-a puckon som skriver lagar i detta landet..

Men till saken vad skulle man rösta på då? sossarna ?...nä fan, Moderaterna kan sitta där de sitter, för det gör ingen skillnad för gemene man vilka som styr landet, jag vill säga att alla som spriger runt i lekstugan i sthlm skiter i oss, och bryr sig bara om sig själva...att vara politiker i dag är inget kall, utan ett yrke...så varför bryr du dig?

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

7 120 Inlägg
7 februari 2007
terazzi skrev:
1. Aldrig gillat dem
2. Bara snobbar som röstar på dem
3. Gör rika rikare, o fattigare ännu fattigare

ja nu undrar ni säkert aggressionen, och den är att sen Moderaterna vann valet så har dem höjt skatten på trafikförsäkringen och nu ska dem lägga in ett förslag att man ska betalat skatt på trafikförsäkringen om jag fattat det rätt?*hänvisar till länken*

http://www.bilsport.se/news.php?id=42957

Nej fy fan för moderaterna, hur fan kan man rösta på dem? okej, e man rik så förstår jag tongue
alla vill självklart ha pengar..

Så vad tycker ni om detta förslaget?
blev as sur när jag läste detta..
hoppas fan dem inte ens får sitta i 4 år..

Håller med dig!

Fartygsingenjör
550 Inlägg
7 februari 2007
Tror du har missuppfattat det hela, skatter kommer och försvinner, bara för att moderaterna vann innebär det inte att det blir dyrare för medel svensson. Dessutom är det inte moderaterna som tagit detta beslut själva utan detta är något som röstats fram i riksdagen. Men visst kan jag också hålla med dig om att trafikförsäkringen är ju inte det första jag skulle vilja höja.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

498 Inlägg
7 februari 2007
Men å andra sidan så var de rätt mycke gnäll även när S var vid makten!

De är bättre vi börjar gnälla när vi väl fått höjjningen så får vi svart på vitt vad det kostar oss.
Exemplen som målas upp i media är ju inte för en vanlig svensson bil som de flesta har!

464 Inlägg
7 februari 2007
vet inte om jag fattat detta rätt, om dett går igenom kommer då försäkringen ligga på 1800kr lite drygt per månad?

498 Inlägg
7 februari 2007
lixer skrev:
vet inte om jag fattat detta rätt, om dett går igenom kommer då försäkringen ligga på 1800kr lite drygt per månad?

jo men de låter helt orealistiskt!
Vad är det egentligen för en bil de gjort undersökningen på??

Det är iaf ingen volvo 940 iaf!

873 Inlägg
7 februari 2007
lixer skrev:

Det där kan inte gälla medelsvensson i medelbilen.

I så fall stannar Sverige.

Även om det nog finns en del som vill få bort "skrothögar" ifrån vägarna så det finns mer plats för dem att glida i sina lyxåk över hela vägbanan...
tror jag faktiskt inte det första Moderaterna vill är att totalhaverera Sverige.

Men det kanske de lyckas med ändå oavsett avsikter om den där siffran stämmer wink

Don't get mad, get even.

464 Inlägg
7 februari 2007
Sandman skrev:
lixer skrev:

Det där kan inte gälla medelsvensson i medelbilen.

I så fall stannar Sverige.

Även om det nog finns en del som vill få bort "skrothögar" ifrån vägarna så det finns mer plats för dem att glida i sina lyxåk över hela vägbanan...
tror jag faktiskt inte det första Moderaterna vill är att totalhaverera Sverige.

Men det kanske de lyckas med ändå oavsett avsikter om den där siffran stämmer wink

Kommer att ställa till mycket för dem så bor i övre halvan av sverige bortsett från städerna. Bor själv i Vilhelmina västerbottens län å det går inte mycket busstrafik här inte även fast Vmina taxi inte är så litet. Kollar jag uppöver i kommunen mot tex Klimpfjäll Saxnäs Kittelfjäll mm och även andra ställen så kan man nog skatta sig lycklig om man ser bussen mer en 1 gång per dag. Min pappa bor i grytsjö ca 9,5 mil från Vilhelmina å det går inte en buss igenom byn om man bortser från skolbussen som endast går igenom morgon till kväll.

Det blir även mindre och mindre skolelever från byarna (vmina kommun nu) så bussarna kommer nog inte ens gå igenom då, blir bara en bil som kör ut posten på sin höjd. Så som jag ser det så kommer en sådan höjning bli en katastrof för många som redan nu har det svårt ekonomiskt.

68 Inlägg
7 februari 2007
Som jag tyder detta exempel så gäller det premien under ett år, jag betalar då i dagens läge inte 1800:- i månaden för trafikförsäkring.
Alltså får medelsvensson en höjning av totala premien trafik/halv/helförsäkring med ca 50:- i månaden.

Rätta mig gärna om jag har fel.smile

873 Inlägg
7 februari 2007
Jo det var mest det jag syftade på faktiskt.

Själv bor jag centralt och skulle inte dö av att inte ha bil. (bara bli gravt deprimerad)
För det första är det en av mina stora passioner och min stora hobby.
För det andra skulle jag behöva omstrukturera mitt liv efter kollektivtrafikens nycker igen, och det ser jag inte fram emot.
Man förlorar flera timmar per dag och man får bära sin utrustning i tung ryggsäck sad

Lite tur att det är billigare ju glesare man bor ändå, just för det extra behovet av bil i glesbyggden.

Don't get mad, get even.

ICA-nisse
143 Inlägg
7 februari 2007
stoota skrev:
Som jag tyder detta exempel så gäller det premien under ett år, jag betalar då i dagens läge inte 1800:- i månaden för trafikförsäkring.
Alltså får medelsvensson en höjning av totala premien trafik/halv/helförsäkring med ca 50:- i månaden.

Ja så får jag det också till!
Vet inte om Sverige var bättre när S styrde men en sak är iaf säker, det är något som är fel när man tjänar mer på att ligga hemma på soffan än att gå till jobbet och arbeta!

873 Inlägg
7 februari 2007
stoota skrev:

34% av din trafikförsäkringspremie X
+ 34% av 90% av trafikförsäkringsavgiften Y i extra skatt. (varför ens räkna bort 10%?)

Detta då efter höjningen av trafikförsäkringen.

Så hälften så mycket av det du redan betalar efter höjningen, extra grovt räknat?
Får ta fram något exempel på dom två avgifterna för att beräkna.

0.34X
+
0.90Y * 0.34

34% av 1 850 som de använder i sitt exempel är 629kr.
Detta motsvarar då den nya skatten på försäkringspremien.

Skulle 34% av 90% av trafikförsäkringsavgiften vara 1kr?
I så fall är hela trafikförsäkringsavgiften på circa 3kr och 3 öre tongue

Verkar vara lite bristfällig information eller missar jag något?

Don't get mad, get even.

9 108 Inlägg
8 februari 2007
Betalar gärna några hundringar extra i månaden på försäkring bara för att slippa sossarna. Dessutom går man ju fortfarande plus allt som allt om man jobbar. Tjänar runt 750 spänn mer i månaden efter skatt, sedan höjdes A-kassan med 250 så runt 500 spänn mer i månaden då. Dessutom kommer massa annan skit sänkas med tiden.

"men tänk på dom arbetslösa", visst ska man vara solidarisk, men att kräva att man som arbetslös ska ha det lika bra som folk som jobbar tycker inte jag funkar i längden. Då ser jag hellre att pengarna går till sänkta arbetsgivaravgifter så företagen kan anställa istället för att tvingas ut ur landet.

Sedan är ju faktiskt höjningen till för att sådana som inte ens äger bil ska slippa betala skatt för våra missöden, vilket jag tycker låter vettigt i sig..

terazzi
8 februari 2007
Trådstartare
blir dem nog inte, o jag skapade denna tråden för jag va osäker med för ja blev jävligt fundersam.. skoj se att några förstår smile förstår väl halvt,.,hahaha..

9 108 Inlägg
8 februari 2007
terazzi skrev:
förstår väl halvt,.,hahaha..

Det är ofta det som är felet på de som gnäller wink De hör allt det negativa och glömmer det positiva.. I det här fallet att man faktiskt fortfarande går plus såvida man kanske inte har som jag, både hoj och bil som båda är rätt dyra. Som sagt tycker jag ändå det är värt det hehe.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
8 februari 2007
Haha, mycket gnäll och liten verkstad. Bli politiker själva om ni är så jävla allmänvetande. Sossarna suger minst lika mycket, nu gäller det bara för moderaterna att reparera sverige. Har ju redan skapats massa nya jobb i sthlm, så det ser ju lovande ut, men 4 år är inte så länge, kommer inte ske några mirakel. Tycker partierna är så lika nuförtiden att det är knappt lönt att rösta på nått av dom stora.

* Voff voff *
10 670 Inlägg
8 februari 2007
MilleN skrev:
Betalar gärna några hundringar extra i månaden på försäkring bara för att slippa sossarna. Dessutom går man ju fortfarande plus allt som allt om man jobbar. Tjänar runt 750 spänn mer i månaden efter skatt, sedan höjdes A-kassan med 250 så runt 500 spänn mer i månaden då. Dessutom kommer massa annan skit sänkas med tiden.

"men tänk på dom arbetslösa", visst ska man vara solidarisk, men att kräva att man som arbetslös ska ha det lika bra som folk som jobbar tycker inte jag funkar i längden. Då ser jag hellre att pengarna går till sänkta arbetsgivaravgifter så företagen kan anställa istället för att tvingas ut ur landet.

Sedan är ju faktiskt höjningen till för att sådana som inte ens äger bil ska slippa betala skatt för våra missöden, vilket jag tycker låter vettigt i sig..

Skönt att se att det iaf finns någon här som öppnar ögonen och ser vad som faktiskt händer och inte snöar in på snodda gamla uttryck och fördomar!

Folk verkar helt ha glömt vilka det var som satt vid makten när soppan kostade nästan 13:- och vilka som satt där när fordonsskatten höjdes senast och vilka som satt där när man införde trängselskatterna... Listan kan göras lång... Och vilka var det? Jo, sossarna...

Sossarna har ju sin egen taktik att göra folk beroende av dom genom att betala ut mycket bidrag! Istället för att sänka bensinskatten så höjde dom reseavdragen... Resultat? Samma summor i omlopp fast Svensson är plötsligt mer beroende av dåvarande staten (sossarna) och vill således inte rösta bort dom...

Alla skriker i högan sky när moderaterna sedan sänker bidragen... Ingen gläds åt att dom får MER pengar att röra sig med och i större utsträckning kan påverka sitt liv utan allt folk ser är gamla fördomar och rädslan över att bidragen sänks... Kanske är det så att Svenskarna är för fega för att ens ta hand om sin egen ekonomi? Tragiskt är det iaf...

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (8 februari 2007)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

562 Inlägg
8 februari 2007
Fått nog av alla jävla partier... dom bara ljuger å hycklar med demokrati å bla bla bla plus ingen vågar säga ett piss om dom svåra frågorna tex invandrar politik!

men det jag hatar mäs e fan jurnalister.. skriver så jävla mycke skit!
Senast redigerat av tobi (8 februari 2007)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

498 Inlägg
8 februari 2007
@ Brådhis

Men att ta upp ett bensinpris på 13 kr och bara gnälla på de är ju inge bra för när bensinen låg på ca 13 kr var det ju faktiskt sommarmånaderna. Dvs det var den helt vanliga sommarhöjjningen som kommer VARJE sommar och det kommer den göra även med M vid makten.
inget att hetsa upp sig över.

@ FL3JM

Men inte var väl Sverige så ner gånget när M tog över??
Och bara för de har börjat komma till lite nya jobb så är inte de något M kan ta åt sig äran för?

Det jag syftar på är ju för när M kom till makten gnällde alla om att trafikförsäkringen skulle höjjas o jag vet inte allt, då säger alla M här inne att de faktiskt var S som låg bakom den ändringen. (och mig kvittar det vem de va)

Och på samma grunder menar jag då att det även är S som dragit fram de nya jobben som tillkommit och INTE M!

Sök