Fjädrar epa traktor

Dahood
13 juli 2023 · 11 Inlägg

Tjenare! Undra om nån vet hur en låg en epa traktor får vara som e lagligt för besiktningen. Har tänkt på och köpa epa traktor snart men vill bara veta hur låg en får va lagligt?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juli 2023 · 14 079 Inlägg

Dahood skrev:
Tjenare! Undra om nån vet hur en låg en epa traktor får vara som e lagligt för besiktningen. Har tänkt på och köpa epa traktor snart men vill bara veta hur låg en får va lagligt?

Jag antar att det ska vara precis som en bil att det ska gå att svänga med bilen. En EPA-traktor ska ju inte alls ha fjädrar bak utan det ska vara en stel axel har jag för mig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 juli 2023 · 17 562 Inlägg

Antar att det är fråga om en A-traktor. Då är det bästa att låta bilen vara i originalhöjd. Montera exempelvis ett HR-kit som gör att det är fjädringsväg kvar kan vara en utväg. Vi har det på en bil och den är låg. Rullat igenom bes prickfritt i de 5 år vi haft den. Men visst är den en smula stötig i låga farter.

Att polisen stoppar straffsänkta A-traktorer och ger dessa en ny regbes i present är mycket vanligt förekommande. Då ska nya okapade fjädrar monteras...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
13 juli 2023 · 7 285 Inlägg

Skriver som Benny - med EPA är det inget problem - för dom ska ha(den stela) axeln svetsad eller bultad till ramen.

Men är det fråga om begreppsförvirring/okunskap, så att ts menar A-traktor, så har 2 granngossar den dyra vägen fått lära sig vad det kostar när polisen konstaterar att fjädrarna kapats på dras V70 så att de nästan låg på marken.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang