Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Tjena jag undrar om det är lagligt att ha sänkningsfjädrar på en epa traktor och va säger besiktningen om det?/pontus
Epatraktor får inte ha fjädring bak, tror att man får ha det fram.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Hur ska man kunna ha sänkningsfjädrar på en EPA-traktor? Den har ju ingen fjädring! Bakaxeln är svetsad/skruvad fast i ramen!
tänkte mer va säger besiktningen om man inte har fjädrar liksom känns ju lite konstigt
Enligt lag så får inte en Epatraktor ha fjädring bak men ska ha det fram.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Tack men hoppar det mycket på såhär grusvägar då elr hahha liksom om du inte jade fjädrar haha?
Körde nästan ny asfaltsväg, vinterväglag dock. Kan säga som så att original dämpning är att föredra, men man måste uppleva för att förstå ibland.
Aaha en fråga ba hur låga sänkningsjädrar får man ha får man ha liksom 60mmare (6cm)
Du får ha hur lågt som helst så länge det är trafiksäkert såvida bilen inte är helbilsgodkänd. Ett tips; läs på istället för att gissa, felsyfta, tro på lögner och göra fel. Finns otroligt mycket kunskap andra vill dela med sig av men dina frågor är banala. https://www.transportstyrelsen.se/sv/regler/